اختصاص 130 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه ماشین آلات کشاورزی به خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: در سال 94، 130 میلیارد تومان تسهیلات جدید در حوزه ماشین آلات و مکانیزه کردن بخش کشاورزی به خراسان رضوی تعلق گرفته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، کشت های گلخانه ای و مکانیزاسیون و چهارمین نمایشگاه تخصصی سیستم های نوین آبیاری، گفت: امیدواریم با افزایش تسهیلات جدید در حوزه ماشین آلات و مکانیزه کردن که باعث افزایش درآمدهای کشاورزان می شود، ضریب مکانیزه کردن کشاورزی از 1.2 در سال 92 به 1.4 تا انتهای سال افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت رسیدن به خودکفایی غذایی است، افزود: یکی از سیاست های راهبردی دولت رسیدن به خودکفایی غذایی در کشور است؛ که این امر می تواند از طریق مکانیزه کردن تحقق یابد.
رشیدیان با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی مشهد گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های مکانیزاسیون و سیستم های نوین آبیاری در کشور است و از طرفی شرایطی را برای تولید کنندگان استانی و کشوری به وجود آورده تا آن ها به راحتی بتوانند تولیدات خود را به بازدیدکنندگان ارائه نمایند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ضمن اینکه حضور شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه ظرفیت خوبی را برای تولیدکنندگان ما ایجاد کرده تا آن ها بتوانند با آخرین تکنولوژی روز دنیا آشنا شوند.
رشیدیان  با تاکید بر این که تولیدات داخلی توان رقابت با محصولات مشابه خارجی خود را دارند؛ خاطر نشان کرد: به دور از اغراق و بزرگنمایی، تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان ما در سال های اخیر موفقیت های خوبی در تولید بعضی از اقلام انتقال آب داشتند که با کیفیت بسیار خوبی تولیده شده به طوری که این تولیدات به کشورهایی چون آمریکای جنوبی، آفریقا و کشورهای CIS  صادر می شود و توان رقابت با سایر تولیدات خارجی را داشته باشد.
یازدهمین نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، کشت های گلخانه ای و مکانیزاسیون و چهارمین نمایشگاه تخصصی سامانه های نوین آبیاری به مدت چهار روز از  تا دوم اسفندماه در نمایشگاه بین المللی مشهد از ساعت 15 تا 22 برگزار می شود.

انتهای پیام//



برچسب ها: تسهیلات ، کشاورزی ، آلات ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.