ناگفته های جشنواره سیزدهم مشهد از زبان ناظر جشنواره؛

هیچکس در برگزاري جشنواره مشهد مضايقه نكرد

قائم مقام ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری کشور با تاکید بر اینکه مساعدت شورای عالی تهیه کنندگان با مسؤولان جشنواره در مشهد خوب بود،‌ برنامه‌ریزی زودتر و سریعتر در برگزاری جشنواره را در کاهش مشکلات موثر دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناظر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در حاشیه اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه با بیان اینکه پیگیری مدیران استانی برای برگزاری جشنواره بي نظير بود، گفت: این پیگیری ها در دو سال اخیر جزو معدود پیگیری هایی بود که در اين سطح شاهد بودم؛ امیدوارم سال آینده سریعتر، زودتر و با برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره اقدام کنند.
نوید آقایی با تاکید بر اینکه قرار نبود در برگزاری جشنواره وعده‌ای داده شود که عملی نشود، افزود: وزارت ارشاد مالک اغلب فیلمها نیست؛ تمام دوستان سینمایی و جشنواره بسیج شدند تا جشنواره فجر در مشهد برگزار شود‌؛‌ کسی برای برگزاری جشنواره در مشهد مضایقه نکرد؛ حتی در دقایق پایانی با پیگیری مستمر استاندار خراسان رضوي و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي کل جدول جشنواره هماهنگ شد.
وی تصریح کرد: اما با توجه به وضع اقتصادی سینما و فشار شورای عالی تهیه کنندگان برای دریافت مطالباتش،‌ شرایط اقتصادی در استان سخت شد و میل به اینکه جز سه چهار فیلم مطرح،‌ فیلم دیگری اکران شود؛ اندک بود؛ اما با مساعدتی که این شورا به خراسان داشت، خراسان تنها استانی است که بیشترین تعداد فیلمها را در جشنواره استانی اکران کرد.
قائم مقام ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری کشور با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات از حیطه اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استان خارج بود، گفت: شرایط مالی بسیار مهم است. باید واقع بینانه نگاه کنیم؛‌ مساله این است که ماجرا کمی دیر شروع شد؛ کار با حوصله و سر فرصت انجام نشد؛ کاش شرایط مالی به نحوی بود که نیاز به چانه زنی نبود.
آقایی با بیان اینکه مبلغ مطالبه شده برای اکران فیلمها در مشهد بالاتر از رقمی بود که پرداخت شد، افزود: اما اتفاق خوبی افتاد؛ و به هرحال فیلمها دارایی بخشی از فعالان فرهنگی کشور كه با سختي آماده مي شوند و منطقی نيست انتظار داشته باشيم به رايگان اكران شوند.
وی درباره ارسال دیرهنگام کد فیلمها و بی احترامی به مخاطبان مشهدی در تهیه بلیط با تاکید بر اینکه کسی نیت بی احترامی به مشهد و طرفداران سینما در مشهد را نداشت، تصریح کرد: 48 ساعت قبل از برگزاری جشنواره تفاهم اصلی حاصل شد؛ بهتر است نیت خوانی نکنیم؛ بخشی از مشکلات هم به دلیل ناهماهنگی و ‌پیگیری نه چندان مناسب بوجود آمد که به هر حال عذرخواهی می کنم.
ناظر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به اینکه چرا با سینما هویزه به عنوان دومین سینمای پرفروش کشور اینگونه برخورد شد، گفت: ماجرای صیانت از فیلمها و مبارزه با قاچاق، تهیه کنندگان را نگران می کند؛ این مشکلات حتی در سانسهای ویژه تهران هم بوجود می آمد. اما اینکه چرا در قبال هویزه هم با ارسال دير هنگام فيلم ها مواجه شديم، باید پیگیری کنم.
آقایی همچنین در پاسخ به اینکه چرا فیلمهای نامرغوب در جشنواره مشهد اکران شد، تصریح کرد: همه فیلمهایی که در جشن سینمای ایران اکران می‌شوند،‌ فیلمهای خوبی هستند؛ این معیار که فیلم هاخوب نبودند بر چه اساسی است؟ خیلی از فیلمها با استقبال مواجه شدند. مثلا در روزهای اول جشنواره در تهران "ابد و یک روز" با استقبال مردمی مواجه نشد اما شاهد بودید که تمام سیمرغ ها را به تعبیر وزیر درو کرد.
وی تاکید کرد: مخاطب فرهیخته سینما ممکن است به اقتضای فضای فرهنگی،‌ اقبال لحظه‌ای و حتی جغرافیایی به برخی فیلمها داشته باشد.
قائم مقام ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری کشور در خصوص عدم اجازه برای تامین اسپانسر در مشهد نيز گفت: یک قرارداد كلي میان سازمان سینمایی و رایتل برای حمایت از جشنواره بسته شد. درباره وضعیت مشهد بررسی نکردم اما در تهران رایتل برای 5 و نیم میلیون مشترک خود، آنونس فیلمها، تیزرها و حاشیه ها را ارسال می کرد و در اقبال مردم از فیلمهای جشنواره موثر بود.
آقایی ابراز امیدواری کرد: شرایط مالی کشور به نحوی باشد که جشنواره در همه استانها برگزار شود.
انتهای پیام//
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار