ذخیره 10 هزار نمونه سلول‌های بنیادی در بانک خون بندناف کشور

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت: در حال حاضر در مجموعه بانک‌های خون بند ناف نمونه سلول بنیادی 10 هزار داوطلب جمع آوری شده است.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سال‌های اخیر 80 نفر از بیماران نیازمند توانسته‌اند از بانک‌های سلول‌های بنیادی خونساز داخل کشور اعم از مراکز پذیره نویسی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی و بانک‌های خون بند ناف استفاده کنند.

وی ادامه داد: سالانه هزاران نفر دچار بیماری‌های کشنده‌ای از جمله انواع سرطان‌ها می‌شوند که برای عده‌ی زیادی از این بیماران تنها درمان نجات بخش؛ پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز است.

حمیدیه بیان کرد: در حال حاضر در مجموعه بانک‌ها نمونه خون 10 هزار داوطلب جمع آوری شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی عنوان کرد: شبکه شدن بانک‌ سلول‌های بنیادی خون ساز نیاز کشور است و در همین زمینه شبکه ملی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون ساز ایران و بانک‌های خون بند ناف راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این شبکه و با استفاده از نرم افزار تمامی مراکز فعال در این زمینه به طور متمرکز به هم متصل شده و اطلاعات آنها در سرور وزارت بهداشت ذخیره و نگهداری خواهد شد.

حمیدیه تصریح کرد: نیاز کشور در زمینه پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز بسیار زیاد است و با کمک بیشتر مسئولان و مردم تعداد داوطلبین این بانکها گسترش یافته و شاهد راه‌اندازی این بانکها در استان‌های مختلف کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.