کرمانشاه؛

روز مادر غریب دو کوهه

پادگان ابوذر جایی که هنوز بوی خون شهدا را در آن می توان استشمام کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه که به سمت اسلام‏ آباد غرب می‏ روی، کرند و تنگه پاتاق را که رد کنی، بیست کیلومتر مانده به سرپل ذهاب پادگان ابوذر را می‏ توانی ببینی. پادگانی که محل تجهیز و اسکان نیروها در زمان جنگ بوده است

نمی‏دانم چیزی از دو کوهه غرب شنیده‏ ای یا نه. بچه‏ های جنگ، پادگان ابوذر را مادر پادگان دو کوهه می‏ نامند. بعضی‏ ها هم به ابوذر می‏ گویند دو کوهه غرب، با این تفاوت که پادگان ابوذر مظلوم است. حداقل غربتش را می‏ توان در خاطرات مردم حس کرد. آنقدر که مردم دو کوهه را می ‏شناسند با ابوذر آشنا نیستند. شهید شیرودی را که دیگر حتما می‏ شناسی، خلبان هوانیروز بود. زحمت زیادی هم برای جلوگیری از سقوط ابوذر کشید. آخر هم پادگان را به نام پسرش ابوذر نام‏گذاری کردند تا ابوذر مظلومیت جبهه‏ های غرب را تا ابد برایمان تداعی کند.

امروز 16 اسفند ماه است در سال 63 بود که پادگان ابوذر درحدود 140 کیلومتری شهر کرمانشاه توسط نیروهای بعثی در سه مرحله بمباران شد و حدود هزار نفر فقط در یک روز دراین پادگان و اطراف آن شهید و جانباز شدند روزی که در هیچ تقویمی به ثبت نرسیده است و جالب آنکه پای هیچ متجاوزی هم به پادگان غریب ابوذر هم نرسیده است.

انتهای پیام/



برچسب ها: کرمانشاه ، پادگان ، دو ، کوهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.