وزارت علوم از رشته‌های دانشگاهی برای بانوان حمایت می‌کند

معاون آموزشی وزارت علوم از حمایت این وزارتخانه برای ایجاد رشته های خاص بانوان در دانشگاه ها خبر داد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه نسبت به اوایل انقلاب افزایش 25 برابری رشد دانشجو را در کشور داشته‌ایم گفت: مطابق رشد نزولی جمعیت 24- 18 ساله در سالهای اخیر دانشگاه‌ها باید به صورت بلند مدت برنامه‌ها را دنبال کنند و همچنین رشته هایی برای بانوان در دانشگاه ها به صورت خاص ایجاد شود.

وی درباره حمایت از رشته‌های خاص بانوان در دانشگاه‌ها،افزود: اگر در دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های مختص بانوان مانند حضرت معصومه (س) سعی بر ایجاد برنامه راهبردی خود متناسب با نیاز بازار و متناسب با رشته‌های بانوان کنیم و دانشجو تربیت کنیم در آینده با مشکلی برخورد نمی کنیم.

شریعتی ادامه داد: در این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۷۰۰ دانشجو در قالب ۵ رشته کارشناسی و ۳ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند که همه خانم هستند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت علوم انقباضی نیست، در پایان گفت: رویکرد وزارت علوم یک رویکرد انقباضی نبوده و رویکرد آن یک رویکرد منطقی با هدف ساماندهی است. باید دانشگاه‌ها به لحاظ نیاز بازار و سایر اقتضائات مأموریت گرا باشند و سعی بر این است که جلوی موازی کاری‌ در دانشگاه‌ها گرفته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار