1400 هکتار جاذبه طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، منابع طبیعی استان را یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری دانست و گفت: حدود 1400 هکتار جاذبه طبیعی در این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،عزت‌الله بهشتی‌فر با تبریک عید نوروز، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی به خصوص برای ایام نوروز دارد.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جاذبه‌های زیبایی مانند آبشارها، چشمه ساران، رودخانه‌ها و جنگل‌های بلوط در این استان وجود دارند، افزود: وجود این منابع زیبا باعث شده تا کهگیلویه و بویراحمد لقب پایتخت طبیعت را به خود را اختصاص دهد.

وی، یکی از جاذبه‌های مورد توجه را منابع طبیعی استان عنوان کرد و افزود: بالغ بر 85 درصد از مساحت استان را منابع ملی تشکیل داده است.

بهشتی‌فر، منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری و منبع مهم رونق اقتصاد استان دانست و گفت: حدود 1400 هکتار جاذبه طبیعی در این استان وجود دارد که با دقت و استفاده به جا از این منابع می‌توان به پیشرفت اقتصاد در استان کمک کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه وجود مراتع، جنگل‌ها و درختان زیبای بلوط و بنه در این استان باعث شده تا آن را شمالی در جنوب نام گذارند، عنوان داشت: استان ما به واسطه این طبیعت زیبا و دلچسب هر ساله در فصل‌های بهار و تابستان گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

بهشتی‌فر ورود مسافران را منبع درآمدی برای استان دانست و اذعان کرد: اگر طبیعت زیبای استان همیشه سبز و سالم بماند می‌تواند در جذب مسافر و توریست نقش مهمی داشته و باعث درآمدزایی برای استان شود.

این مسئول، ایام نوروز را فرصت مناسبی جهت دیدن و معرفی بیشتر طبیعت زیبای استان دانست و گفت: ظرفیت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالا بوده و با کمی توجه می‌توان از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

وی ضمن آرزوی ایامی شاد برای همشریان و مسافران نوروزی، برحفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و یادآور شد: افرادی که برای تفریح وارد عرصه‌های طبیعی می‌شوند نباید شاخه‌های درختان را شکسته و یا باعث تخریب منابع شوند.

بهشتی‌فر جنگل‌ها و منابع طبیعی را تنها متعلق به امروز ندانست و گفت: با توجه به اینکه منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌هاست و به نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود، از همه کسانی که وارد جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند می‌خواهیم از بوته کنی گیاهان مرتعی خودداری کرده و باعث تخریب منابع نشوند

انتهای پیام /ف

برچسب ها: جاذبه ، طبیعی ، بلوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.