برگزاری جشن بزرگ نوروز در دهدشت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: جشن بزرگ نوروز روز چهارشنبه ساعت 16 در دهدشت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سیاوش زمان افزود : جشن بزرگ نوروز به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان عصر چهارشنبه هفته جاری در دهدشت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشن با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در میدان مرکزی برگزار خواهد شد.

زمان با بیان این‌که از آغاز تعطیلات نوروزی مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور وارد شهرستان شده است، افزود: مناطق گردشگری پذیرای خیل عظیم گردشگران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه با اشاره به آثار تاریخی،اماکن مذهبی و جاذبه‌های طبیعی شهرستان تصریح کرد: بافت تاریخی دهدشت در ضلع جنوبی شهر کنونی به وسعت 35 هکتار قرار گرفته و شامل آثاری از قبیل کاروانسرا، حمام، مساجد، بازار و هفت امامزاده است.

وی تصریح کرد: بقعه متبرک امامزاده سید محمود (ع) معروف به سید محمید در 77 کیلومتری دهدشت و 10 کیلومتری شمال شرقی شهر قلعه‌رئیسی از جمله بقاع متبرکه‌ای است که بیشترین تعداد گردشگران را به خود دیده است.

زمان افزود: بقعه متبرکه امامزاده میرسالار (ع) در دیشموک و امامزاده نورالدین (ع) در فاصله 63 کیلومتری شمال دهدشت نیز پذیرای مسافران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه چشم‌اندازهای طبیعی در نقاط مختلف شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آبشار دل‌انگیز کمردوف در 85 کیلومتری از شمال شرق دهدشت و 15 کیلومتری شمال شرقی قلعه‌رئیسی از جاذبه‌های دیدنی دیگری است که گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در ورودی شهر دهدشت برپا شده و تا پایان تعطیلات دایر است

انتهای پیام /ف

برچسب ها: جشن ، نوروز ، دهدشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.