هوا 10 درجه گرمتر می شود

سازمان هواشناسی برای ۲۴ ساعت آینده افزایش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای هوا را پیش‌بینی کرد، همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها سامانه بارشی جدید از یکشنبه آینده وارد کشور می‌شود.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های هواشناسی، جو آرام در غالب مناطق کشور برای امروز پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود تا اواخر جمعه این شرایط تداوم یابد.
 
تصاویر ماهواره در حال حاضر خیزش توده گردوخاک را به سبب وزش باد شدید در جنوب شرق کشور، در استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که به‌تدریج تا اواخر امروز به جنوب غرب پاکستان انتقال می‌یابد.
 
از امروز به‌تدریج با برقرار شدن وزش باد جنوبی بر روی البرز، دمای هوا طی 24 ساعت آینده به‌طور نسبی ببین 7 تا 10 درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.
 
بیشینه دمای شهرهای ساحلی خزر را به حدود 25 درجه سلسیوس خواهد رساند که انتظار می‌رود تا روز شنبه این شرایط دمایی تداوم داشته باشد. همچنین اواخر روز جمعه به سبب وزش باد شدید در شرق سوریه و عراق احتمال شکل‌گیری توده گردوخاک وجود دارد که نقشه‌های جوی پتانسیل افزایش گردوخاک را در روز شنبه در استان‌های نوار غربی کشور نشان می‌دهد. به‌تدریج از اواسط روز شنبه سامانه بارشی دیگری از شرق مدیترانه به سمت ایران انتقال یافته و انتظار می‌رود از شنبه شمال غرب کشور، دامنه‌های غربی البرز و غرب کشور با افزایش ابر و بارش پراکنده باران و وزش باد مواجه شود.
 
شدت بارش این سامانه روز یکشنبه تا دوشنبه در دامنه‌های غربی زاگرس در استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز غربی پیش‌بینی می‌شود که گاهی با رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود و به‌احتمال بسیار در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز، بارش به شکل برف و وزش باد شدید همراه با کولاک برف، خواهد بود.
 

منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.