قم؛

ریشه کنی تکفیر نیازمند عزم جدی نخبگان جهان اسلام است

آنچه در رسانه های غربی از ایران و انقلاب ایران منتشر می شود، با آنچه که شما غربی ها با چشم خود می بینید متفاوت است؛ ایران را نباید از رسانه های اسلام ستیز و ایران ستیز شناخت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از محققان فرانسه با بیان این که اسلام دین محبت و دوستی است، اظهار کردند: خداوند در قرآن ویژگی های ارتباط بین مسلمانان و غیر مسلمانان را معنا کرده است.

ایشان ادامه دادند: محمد ابن عبدالوهاب بیش از 200 سال قبل مکتب جدیدی ایجاد کرد که اساس آن خشونت بوده و برخی دولت های غیر اسلامی که فکر می کردند با استفاده از این مکتب می توانند در بین مسلمانان اختلاف افکنی کنند، از این مکتب استقبال کردند.

ایشان با بیان این که وهابی ها از تعالیم اسلام بیگانه هستند و دین مبین اسلام این گروه را نفی کرده است٬ تصریح کرد: امروز ما شاهد این هستیم که این گروه جهان را نا امن کرده است و برخی دولت های غیر اسلامی که گمان می کردند با استفاده از این گروه نا امنی را فقط در کشورهای اسلامی محدود خواهند کرد مشاهده کردند که نا امنی به اروپا و آمریکا نیز صادر شده و در آینده نیز بیشتر صادر خواهد شد.

ایشان با اشاره به پیوستن برخی اتباع کشورهای اروپایی و آمریکایی به داعش، بیان کردند: آیا مسؤولان اروپایی می دانند که وقتی این افراد به کشورهای خود بازگردند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
ایشان با اشاره به برگزاری کنفرانس خطر جریان های تکفیری در ایران و شهر مقدس قم اظهار کردند: اعتقاد ما این است که اساتید و دانشمندان اروپایی نقش بسزایی در روشنگری جوانان اروپایی ایفا خواهند کرد و اگر عزمی جدی در دنیا ایجاد نشود، مشکلات این گروه برطرف نخواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ما هیچگاه جریان تکفیری را از مسلمانان نمی دانیم، تصریح کرد: ما متاسفیم که بواسطه رفتار کسانی که مسلمان نیستند، اسلام ستیزی در اروپا تشدید یافته است٬ متاسفانه برخی سیاستمداران غربی این گروه را در مسیر منافع خود می دانند و با حمایت از این گروه منافع کشورشان را فراموش کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تصویری که از ایران و انقلاب اسلامی در رسانه های غربی منتشر می شود با واقعیت تفاوت دارد، افزود: ما یک ایرانی داریم که شما به صورت شفاف آنچه در آن اتفاق می افتد را می بینید و یک ایرانی هم در رسانه ها تبلیغ می شود و شما نقش بسزایی در خنثی کردن موج ایران هراسی که راه افتاده است می توانید داشته باشید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.