با این مواد غذایی وزن خود را افزایش دهید

مطالعات نشان می دهد مصرف مواد غذایی چون سیب زمینی سرخ کرده، آجیل ها، آبمیوه ها و بستنی ها برای افزایش وزن در افراد لاغر تاثیر گذار است.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افرادی که کمبود وزن دارند معمولاً مشکلات جسمی یا روحی دارند که مشکلات جسمی مربوط به بیماری هایی نظیر پرکاری تیروئید، عفونت های ادراری و انگل های موجود در مدفوع  است و مشکلات روحی هم باعث بی اشتهایی در فرد می شود.

وی ادامه داد: این افراد می توانند از گروه چربی ها به شرطی که از چربی های مفید باشد، بهره ببرند تا وزن خود را افزایش دهند؛ به عنوان مثال: این افراد می توانند از خانواده مغزها و آجیل ها بیش از سایر افراد استفاده کنند چون این مواد مغذی علاوه بر املاح و مواد معدنی حاوی چربی های انرژی زا است و با حجم کم، مقدار بسیار زیادی انرژی را وارد بدن می کنند.

فرح بخش تصریح کرد: افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند،از مواد غذایی قندی استفاده کنند، به علاوه شیر و لبنیات، بستنی ها،  مواد نشاسته ای به خصوص سیب زمینی سرخ کرده و کره هایی که ضرر کمتری دارند؛ مانند: کره بادام زمینی، گزینه بسیار خوبی برای افزایش وزن در افراد لاغر است. 

وی در خصوص استفاده از میوه ها برای افزایش وزن عنوان کرد: افراد برای افزایش وزن خود، می توانند از میوه ها بهره ببرند و به جای میوه های خام و معمولی بهتر است از کمپوت میوه ها بیشتر استفاده کنند، چون علاوه بر میوه، کمپوت ها حاوی قند هستند.

فرح بخش در پایان یاد آور شد: افرادی که قصد افزایش وزن دارند، باید وعده های غذایی خود را منظم کنند، یعنی سه وعده اصلی و سه میان وعده برای خود تعریف کنند و حتی اگر اشتها ندارند از وعده های کوچک در طول روز استفاده کنند. همچنین افراد لاغر برای افزایش وزن حتماً از استرس پرهیز کنند، چون استرس  منجر به این می شود که اگر این افراد غذایی می خورند، جذب بدن آنها نشود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار