ارومیه؛

همایش نفی خشونت در اسلام در بوکان

با حضور جمعی از علما، ائمه جمعه و روحانیان اهل سنت شهرستان های جنوب آذربایجان غربی همایش نفی خشونت از دیدگاه اسلام در فرهنگ سرای سیمرغ بوکان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ امام جمعه بوکان در این همایش با اشاره به ویژگی های دین مبین اسلام گفت: دین اسلام دین زیبایی، رافت و مهربانی است و با خشونت در تضاد بوده و تمام کارهایی که توسط تکفیری ها صورت می گیرد مورد تایید این دین آسمانی نیست

ماموستا خلیفه زاده گفت: دین اسلام، دین آزادی و آزادگی بوده و خشونت را در هر شرایطی قبول ندارد و با آن به شدت مخالف است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: جریان های تکفیری در راستای اجرای سیاست های اسلام هراسی دشمنان شکل گرفته است.

حجت الاسلام عسگر فعال آذر افزود: امروز جریان های تکفیری، اسلام و فرقه های اسلامی را به شدت تهدید می کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام دشمن که متاسفانه با مشارکت برخی سران کشورهای مسلمان در حال اجرا می باشد، اقدامی مشترک از سوی آمریکا و اسرائیل بوده و برای تضعیف جهان اسلام و در راستای نقشه های شوم آنهاست.

در ادامه این همایش امام جمعه موقت بوکان نیز با توصیف دین اسلام از نگاه پیامبر و قرآن کریم گفت: دینی که از طرف خداوند توسط پیامبر اسلام (ص) ابلاغ شده، دین آرامش و مهربانی بوده و با هر نوع خشونت مخالف بوده و آن را نفی می کند.

ماموستا ملاعباس احمدی افزود: اسلام به بندگان خود گوشزد می کند که بعد از ایمان به خدا باید با همنوع خود مهربان بود در حالی که امروزه تکفیری ها به نام اسلام از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند .

در ادامه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز گفت: دین اسلام، دین میانه روی بوده و به همین دلیل خدا آن را صراط مستقیم خوانده است.

جلال حمزه زاده افزود: افراط و خشونت باعث نفرت و گریز از دین می شود و به این علت دشمنان اسلام قصد دارند که با افراطی گری دین اسلام را خدشه دار کنند.

وی گفت: علمای دین اسلام می توانند با روشنگری در مورد گروه های تکفیری و اهداف و برنامه های آنها، مردم را با اهداف شوم این گروه ها و نقشه های آنها بیشتر آشنا کنند .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.