ارومیه؛

اعلام برنامه های ویژه روز زمین پاک در شهرستان ارومیه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه : ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی به مناسبت روز زمین پاک، با همکاری شهرداری ، تشکل های زیست محیطی ، دانشگاهها در شهرستان ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مختار خانی ضمن اعلام این خبر با بیان اهمیت حفاظت از زمین و فرهنگ سازی مناسب در این خصوص گفت: مراسم روز جهاني زمين پاك هر ساله در روز 22 آوريل مصادف با دوم ارديبهشت ماه با هدف حفاظت از زمين و جلوگيري از آلوده‏شدن آن با مشاركت ساكنين زمين همزمان درسراسر جهان برگزار مي‏شود.

وی افزود: برنامه های آموزشی و ترویجی این اداره به منظور جلب مشارکت دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ نگهداشت محیط زیست با شعار درختان برای زمین و زمین برای زندگی بر اساس آموزش شهروندان با اولويت كودكان و نوجوانان تدوین شده و در قالب " شناسايي و نحوه كنترل منابع آلاينده آب و خاك (پسماند، پساب هاي صنعتي وخانگي و ...)، تأثيرات آلودگي آب و خاك بر سلامت انسان و ساير موجودات، اهميت تفكيك زباله و روش‏هاي كاهش توليد زباله، روش‏هاي بهينه‏سازي مصرف آب و انرژي، شناسايي صنايع و كارگاه‏هاي آلاينده، صدور اخطار و برخورد قانوني با آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزو د: بخشی از برنامه های این هفته از روز دوم تا هفتم اردیبهشت ماه در قالب برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع زمین پاک، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، ایستگاه سلامت، مشاوره محیط زیست، انجام تست قند خون و فشار خون و نیز توزیع بروشور در زمینه زنده نگه داشتن زمین، ، توزيع كودهاي ارگانيك توسط اداره جهاد کشاورزی بين شهروندان و آموزش مزاياي استفاده از كودهاي ارگانيك به جاي كودهاي شيميايي و ... برگزار خواهد شد.

خانی افزود: علاوه بر موارد فوق ، با هماهنگی های بعمل آمده با ادارات آموزش و پرورش کارشناسان این اداره از دوم تا هفتم اردیبهشت ماه با حضور در مدارس به آموزش دانش آموزان در رابطه با کاهش تولید زباله ، آموزش راهکارهای پاک بودن زمین از آلودگی ها، آشنایی با انواع پسماندها و نیز نحوه نگهداری و جداسازی آن ها، معرفی فاضلاب ها به عنوان اصلی ترین تغییر دهنده های اکوسیستم کره زمین، کنترل تولید زباله جهت حفظ کره زمین و زیستگاه های آن، تاثیر شوینده های خانگی بر زمین و ... به منظور ارتقا سطح آگاهی این عزیزان خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.