ارومیه؛

برگزار ی دومین همایش سراسری خیرین ورزش یار کشور در ارومیه

با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان و موافقت استاندار آذربایجان غربی دومین همایش سراسری خیرین ورزش یار کشور در ارومیه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ بهروز منتقمی مشاور وزیر و دبیر مجمع خیرین ورزش یار وزارت ورزش و جوانان در نشست با مسئولین ستادی اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن تبریک سالروز ولادت مولا علی (ع) و روز پدر گفت: دولت به تنهایی قادر به ساخت و تکمیل همه طرح های نیمه تمام ورزشی نیست بنابراین در این خصوص باید در کنار بخش خصوصی از ظرفیت خیرین نیز بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون فعالیت خیرین کشور در حوزه ورزش به صورت پراکنده و غیرمنسجم بوده است، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان تلاش دارد تا با بهره گیری از تجربه وزارت آموزش و پرورش در حوزه ساخت مدرسه و اماکن آموزشی از سوی خیران، فعالیت های خیریه بخش ورزش را ساماندهی کرده و از حالت پراکندگی خارج کند.

دبیر کمیته خیرین ورزش یار افزود: دولت حمایت های لازم را از افراد خیر که قصد فعالیت برای تکمیل طرح های ورزشی را داشته باشند، به عمل می آورد که بخشی از این حمایت ها در قالب ارایه تسهیلات مالی با شرایط مناسب است.

وی اظهار کرد: فعالیت خیرین در حوزه ورزش به کمک، تکمیل و یا ساخت فضاهای ورزشی محدود نمی شود بلکه می تواند به اهدای زمین برای ساخت سالن های ورزشی، کمک به تیم ها و انجام برنامه های ورزشی و دیگر برنامه ها نیز ختم شود.

دبیر کمیته خیرین ورزش یار در ادامه خواستار فعال شدن این کمیته در سطح استان ها شد و اظهار داشت: با حمایت مسوولان هر استان و تلاش ادارات کل ورزش و جوانان، باید افراد خیر و علاقه مند به کمک به بخش ورزش را مورد شناسایی قرار داد

بهروز منتقمی دبیر ستاد خیرین ورزشیار وزارت ورزش و جوانان در ادامه با تقدیر از حمایت های استاندار آذربایجان غربی در راستای توسعه ورزش استان گفت: ورزش کشور در سال های گذشته به درستی نتواسته از ظرفیت و پتانسیل خیرین جهت بازسازی اماکن ورزشی بهره مند شود، البته در دوره مدیریت دکتر گودرزی الحمدالله از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده می گردد.

منتقمی افزود: باید گرایش خیرین را به ساخت و ساز مجموعه های ورزشی جلب نماییم.

منتقمی با بیان اینکه حدود 160 میلیارد تومان از سوی خیرین ورزشیار به بدنه ورزش کشور کمک مالی شده، گفت: خیرین می توانند با حمایت شان خیلی از مشکلات فضاها و اماکن ورزشی را حل نمایند.

دبیر ستاد خیرین ورزشیار وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه 50 پروژه مهم ورزش کشور تحویل خیرین داده شد، افزود: در حال حاضر نیز 110 پروژه مهم ورزشی در سطح کشور نیز جهت واگذاری به خیرین آماده است.

وی با بابیان اینکه 600 تا 700 پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح کشور شناسایی شده است، بیان داشت: اگر سرمایه گذار یا خیری 30 درصد هزینه یک پروژه را پرداخت نمایند، نام پروژه ورزشی جهت ماندگاری به نام فرد خیر خواهد بود.

منتقمی در خاتمه از آمادگی استان آذربایجان غربی برای میزبانی دومین همایش سراسری خیرین ورزش یار کشور خبر داد و گفت: این استان مستعد و بافرهنگ می تواند در زمینه جذب خیرین ورزشی نقشی مهم داشته باشد.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست بر عزم جدی مجمع خیرین ورزش یار کشور در راه توسعه و اعتلای این فرهنگ ارزشمند و خداپسندانه تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: همایش ، ورزش ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.