ارومیه؛

بررسی و رفع تعداد زیادی از مشکلات واحد های تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته با اقدامات این سازمان، اجرای برنامه های مرتبط با تسهیل و رفع موانع تولید در استان آذربایجان غربی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جعفرصادق اسکندری با اشاره به اهم اقدامات سازمان در راستای ارتقاء جایگاه استان در بخشهای صنعت، معدن و تجارت با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اظهار داشت: در این باره در بخش صنعت، اجرای طرح پایش جوازهای تاسیس صنعتی در حال اجرا، پایش واحد های تولیدی، اجرای برنامه های مرتبط با تسهیل و رفع موانع تولید و نیزاحیاء واحدهای راکد و بهره برداری از طرحهای صنعتی انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات بخش معدن استان تصریح کرد: در این زمینه نیز ضمن اجرای مطالعه پهنه های معدنی شمال و جنوب، الکترونیکی کردن تمام فعالتهای معدنی برای بهبود فضای کسب وکار، توسعه فعالیت های معدنی با استقرار واحدهای فرآوری در سر معدن، انعقاد تفاهم نامه با ایمیدرو برای ایجاد واحدهای سنگبری بزرگ مقیاس و تشکیل کنسرسیوم های معدنی برای ایجاد واحدهای فرآوری انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از طرح ساماندهی محدوده های معدنی شن و ماسه و خاک رس در سال 94 در استان خبر داد و گفت: در این رابطه می توان به فعالسازی کار گروه تعامل فعالیت های معدنی در عرصه های طبیعی و پیگیری اجرای پروژه های عملیات احداث پروژه های زیر ساخت در سطح استان اشاره کرد.

اسکندری بیان کرد: در بخش تجارت نیز علاوه بر ایجاد وتوسعه شهرکهای صنفی ، طرح مطالعه دهکده های لجستیک، مطالعه بازارهای هدف صادراتی و کالاهای صادراتی مزیت دار استان و برنامه ریزی برای حضور رایزنان بازرگانی از 11 کشور در استان انجام و ساماندهی وضعیت شرکت های پخش کالا در استان و نظارت بر برگزاری نمایشگاههای آذربایجان غربی نیز انجام شد.

وی از حمایت ارتباط صنعت و دانشگاه در در بخش آموزش، پژوهش و فناوری خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های بهره وری، اقدامات حوزه پژوهش، اقدامات حوزه تحقیق و توسعه، آموزش و دانش بنیان انجام پذیرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: در بخش طرح ها و برنامه ریزی نیز تهیه سند توسعه صنعتی، معدنی وتجاری شهرستان ها انجام و برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت استان، برنامه های عملیاتی در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بانک اطلاعات شرکت های سرمایه گذار تدوین شده و پیگیری تشکیل و راه اندازی در زمینه 17 انجمن تخصصی پیگیری ثبت آمار واحدهای تولیدی منتخب در سامانه اقدام شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مشکلات ، بررسی ، صنعت ، معدن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.