ارومیه؛

برگزاری همایش علمای اهل تسنن و تشیع در چالدران

همایش علمای اهل تسنن و تشیع در شهرستان چالدران برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ این همایش با حضورجمعی از روحانیون اهل تسنن و تشیع ، در دفتر امام جمعه این شهرستان بر گزار شد .

امام جمعه شهرستان چالدران در این همایش از قران کریم به عنوان عامل بسیار مهم در تقویت وحدت و همدلی بشریت یاد کرد و گفت : اگر بخواهیم از این امانت مهم و با ارزش به خوبی پشتیبانی کنیم باید سیره و سنت رسول خدا را خوب بشناسیم و از آن حفاظت نماییم .

حجت الاسلام قره داغی وحدت و همدلی را یکی از عناصر مهم اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : تاریخ همواره از مردم ایران به عنوان یک ملت بزرگ که از عزت و سرزمین خود دفاع نموده یاد کرده و اندیشه های آزادی خواهی و اسلامی و اخوت اسلامی ملت ایران را به عنوان یک الگو در سراسر دنیا و کشورهای اسلامی نشر داده است.

وی با بیان اینکه امروزه ایران اسلامی در برابر تمامی توطئه های دشمنان خود با قاطعیت ایستادگی نموده است افزود : این ایستادگی ناشی از رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و وحدت تمامی ملت ایران در هر قوم و زبان بدست آمده است .

ماموستا قاسم رزمجو یکی از روحانیون اهل تسنن شهرستان چالدران نیز در این همایش با اعلام اینکه توجه به وحدت بر اساس مبانی اسلام برای همه مسلمانان یک ضرورت است افزود : بهترین الگوی ما مسلمانان پیامبر اکرم (ص) می باشد که با پیروی از سیره و روش پیامبر اکرم و فرمایشات خداوند در قران کریم می توان در برابر بسیاری از مشکلات جامعه امروزی که از دشمنان اسلام ناشی می شود پیروز شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.