شهروندان ترکیه‌ای در آستانه مسافرت بدون ویزا به اتحادیه اروپا

انتظار می‌رود که کمیسیون اروپا روز چهارشنبه با مسافرت بدون ویزای شهروندان ترکیه‌ای به اروپا موافقت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، حدود 127 میلیون نفر در ترکیه، اوکراین، گرجستان و کوزوو در آستانه دریافت ویزای آزاد برای مسافرت به اروپا هستند.

به موجب تفاهمنامه جدیدی که انتظار می‌رود روز چهارشنبه به تصویب کمیسیون اروپا برسد، گردشگران این کشورها قادر خواهند بود در 26 کشور اروپایی واقع در منطقه شنگن برای حداکثر 3 ماه به صورت آزادانه تردد کنند.

ترکیه قرار است به عنوان بخشی از معامله اخیر خود با اتحادیه اروپا که با هدف محدود کردن سیل مهاجرت به اروپا صورت گرفت، امتیاز "مسافرت بدون ویزا" را برای جمعیت 75 میلیون نفری خود از اتحادیه اروپا دریافت کند.

به موجب قردادی که چندی پیش بین ترکیه و اتحادیه اروپا به امضا رسید، تمام مهاجران غیرقانونی به محض ورود به قبرس به ترکیه بازگردانده می‌شوند؛ اما در ازای هر مهاجر مسترد شده، اتحادیه اروپا یک پناهجوی سوریه‌‌ای را از ترکیه پذیرش می‌کند.

«احمد داوود اغلو» - نخست وزیر ترکیه - هشدار داده است چنانچه اتحادیه اروپا با سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه‌ای به اروپا موافقت نکند، آنکارا نیز تعهد خود در قبال پذیرش مهاجران غیرقانونی مسترد شده از قبرس را زیر پا خواهد گذاشت.

گفته می‌شود در حال حاضر مخالفت‌هایی از جانب آلمان و فرانسه با اعطای ویزای بدون محدودیت به شهروندان ترکیه‌ای به دلیل ناهمخوانی استانداردهای حاکم بر این کشور با اتحادیه اروپا صورت گرفته است؛ اما مقامات کمیسیون اروپا اعلام کرده اند که همچنان به تعهد خود برای صدور ویزای آزاد برای شهروندان ترکیه‌ای پایبند هستند.

در صورت تصویب این تفاهم‌نامه، شهروندان ترکیه‌ای می‌توانند بدون نیاز به ویزا در 26 کشور اتحادیه اروپا تردد کنند؛ اما از آنجاکه انگلیس عضو پیمان شنگن نیست، همچنان باید برای ورود به این کشور درخواست ویزا کنند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
یعنی خاک بر سر اروپا شد!!!
آخرین اخبار