جشن اعیاد شعبانیه در 110 هزار محله کشور برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اعیاد شعبانیه گفت: ستاد ما در همه مناطق ۲۲ گانه شهرداری حضور دارد و به مردم کالاهای یارانه‌ای می‌دهد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری، ستاد مرکزی اعیاد شعبانیه، صبح امروز شنبه هجدهم اردیبهشت در محل ستاد برگزاری مراسم شعبانیه برگزار شد.

قدرت الله زنجانی، رئیس ستاد مرکزی اعیاد شعبانیه با تبریک ایام گفت: جشن های شعبانیه از فردا یکم شعبان تا پانزدهم شعبان در سراسر کشور با برنامه های مختلف برگزار می شود.

وی افزود: در فاصله این ۱۵ روز تولد سه امام معصوم(ع) یعنی امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ولیعصر(عج) به علاوه ولادت حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) را داریم.

رئیس ستاد مرکزی اعیاد شعبانیه ادامه داد: گفته می شود که اسلام، دین عزاداری است، اما ما باید جشن هایمان را هم همانند عزاداری ها باشکوه برگزار کنیم تا این شبهه برطرف شود.

زنجانی تصریح کرد: مبنای ستاد این است که هماهنگی های فراوانی در رابطه با شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» داشته باشد.

وی اضافه کرد: ستاد ما در همه مناطق ۲۲ گانه شهرداری حضور دارد و به مردم کالاهای یارانه ای می دهد. این اقلام عبارتند از پرچم در ابعاد مختلف، ریسه های پارچه ای (به جای ریسه های برقی سال های گذشته) که نوعی حمایت از تولیدات داخل است، لامپ ریسه، ریسه سوزنی، کتاب، شربت، ریسه هفت رنگ مقاوم و ماندگار و ریسه توپی.

رئیس ستاد مرکزی اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در سال های گذشته امکانات و تجهیزات مقدور نبود و می بایست اکثر لوازم جشن را از طریق واردات تهیه می کردیم و زمانی هم که تهیه می شد، قابل استفاده نبود؛ چراکه با کمبود برق در کشور مواجه بودیم.

زنجانی اضافه کرد: مردم و هیئت ها می توانند با شماره تلفن ۸۸۹۱۸۰۷۱- ۸۸۹۱۸۰۷۲ با ستاد ما تماس بگیرند و ما به آنها این اقلام را یارانه ای می دهیم. ستاد ما هیچ وابستگی به نهاد یا دولتی ندارد و از جنس مردم و برای مردم است.

وی همچنین گفت: میلیون ها نفر عاشق امام زمان(عج) در ۱۱۰ هزار منطقه کشور که ۱۱۰ هزار محله خواهد بود، جشن میلاد امام زمان(عج) را برگزار خواهند کرد. علاوه بر آن، این جشن ها در سراسر جهان حتی در کشورهای غیراسلامی نیز برگزار می شود و میلیون ها تشکل فرهنگی، مذهبی ما را در برگزاری این جشن ها همراهی می کنند. ایستگاه های صلواتی مختلف برای پذیرایی مردم در مناطق مختلف آماده پذیرایی از مردم است.

رئیس ستاد مرکزی اعیاد شعبانیه یادآور شد: در کلیه مناطق نمایشگاه های عکس، پوستر و لوح فشرده رایانه علی الخصوص کتاب در رابطه با امام زمان(عج) و ایستگاه های صلواتی دایر خواهد شد. همچنین این مناطق آماده پاسخگویی به سوالات مردم درباره امام زمان(عج) است. ضمن اینکه در کلیه مناطق مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی انجام می شود و به قید قرعه جوایز نفیسی هم تقدیم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تولید تیزرهای تلویزیونی و تبلیغات رادیویی در زمان اعیاد شعبانیه توسط کلیه شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با مشارکت تشکل های فرهنگی اجرا خواهد شد. همچنین در کلیه مناطق مراسم مولودی خوانی و مدیحه سرایی ویژه بانوان اجرا می شود.

زنجانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ستاد شعبانیه تلاش خود را در راستای استفاده بهینه از پیام های کوتاه به کار خواهد گرفت تا انشاءالله از امکانات فوق به نفع فرهنگسازی اسلامی بهره‌برداری شود.


منبع: خبرگزاری مهر



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار