تجلیل از 27 ماما برگزیده دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما و تقدیر از برترین های این حوزه با حضور مسئولان و جمعی از ماماهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، در این مراسم که در تالار ابن سینا برگزار شد، از 27 ماما برگزیده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدردانی شد.
قائم مقام معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در این مراسم گفت: مراقبتهاي قبل از بارداري و بعد از زايمان توسط ماما يكي از عوامل مهم حفظ سلامتي مادر و جنين است و ماما با عملكرد درست در حوزه مراقبت مي تواند به مادر و نوزاد حيات دهد.
دکتر کاظم فرهمند افزود: در حال حاضر 825 ماما در مراكز بهداشت روستايي و شهري زير پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوي فعاليت دارند كه نقش آنان در مراقبت از مادران باردار از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری بر درمان در مراکز بهداشت گفت: در حوزه فعاليت ماماها مراقبتهاي بعد از بارداري و پس از زايمان بسيار اهميت پيدا مي كند.
دکترفرهمند ادامه داد: اگر مراقبت هاي لازم بعد از بارداري به خوبي انجام شود مادر در روند زايمان دچار مشكل نمي شود و مي توان با انجام اين مراقبتها برخي از موارد منجر به مرگ مادر را كاهش داد.
قائم مقام معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به بارداريهاي پرخطر و اهميت اقدامات مامایی گفت: افزایش سن مادران باردار و بيماريها از عوامل ایجاد بارداري های پرخطر است.
دکتر فرهمند با بيان اينكه احتمال شيوع التور در اين فصل زياد است، افزود: با توجه به نزديكي به فصل شيوع اين بيماري ماماها بايد مراقبت ها از زنان باردار را بيش از پيش جدي بگيرند.
قائم مقام معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: امسال در آغاز فصل پاييز و شيوع آنفلوآنزا كلاس هاي بازآموزي و به روز كردن اطلاعات براي ماماها در مراكز بهداشتي برگزار مي شود تا مراقبت ها از مادران باردار به خوبي انجام شود.
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.