هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامدهای ناگواری را برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، رئیس صندوق بین‌المللی پول پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را "بسیار بد" توصیف کرد. کریستین لاگارد هشدار داد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث کاهش شدید تولید و سطح درآمدهای این کشور خواهد شد. 

از دو هفته پیش، گروهی از طرف صندوق بین‌المللی پول برای بررسی تبعات احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای اقتصاد این کشور و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به لندن سفر کرده است.

این نهاد مالی بین‌المللی اکنون در گزارش مقدماتی خود اعلام کرده است  خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم در کوتاه‌مدت و هم در درازمدت، آثار سوء اقتصادی زیادی را برای اقتصاد انگلیس به همراه خواهد داشت و باعث کاهش شدید سقف تولید و سطح درآمدها در این کشور خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول انتشار گزارش نهایی خود را به بعد از نشست 15 ژوئن (26 خرداد) کارشناسان این صندوق در واشینگتن موکول کرده است و با توجه به اینکه انتشار نتایج نهایی این گزارش در تاریخی صورت می گیرد که مقامات دولتی انگلیس طبق قانون به دلیل نزدیکی به زمان همه‌پرسی نمی‌توانند درباره پیامدهای خروج این کشور از اتحادیه اروپا اظهارنظر کنند، کمپین‌های سیاسی و اجتماعی حامی حضور انگلیس در اتحادیه اروپا می‌توانند به خوبی از نتایج این گزارش به نفع خود استفاده کنند. 

کمپین حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دولت انگلیس را متهم کرده‌است که صندوق بین‌المللی پول را در خدمت اهداف سیاسی خود قرار داده است تا در بازه زمانی کوتاهی که خودش به موجب قانون نمی‌تواند درباره پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار دهد، با گزارش نهایی این نهاد بین‌المللی بتواند نتایج همه‌پرسی را تحت تاثیر قرار دهد.

همه‌پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ 23 ژوئن (سوم تیرماه) برگزار خواهد شد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار