نمایندگان کنگره آمریکا در پی مقابله با طرح‌های اسلام‌ستیزانه ترامپ

برخی از اعضای کنگره آمریکا به دنبال تصویب طرحی برای جلوگیری از اجرای طرح‌های اسلام‌ستیزانه نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، بسیاری از اعضای کنگره آمریکا با طرح نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمان به این کشور مخالف هستند.

بر این اساس، برخی از نمایندگان کنگره به دنبال تصویب قانونی برای جلوگیری از اجرای طرح های اسلام‌ستیزانه "دونالد ترامپ" -- نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور-- هستند.

نمایندگان قصد دارند این قانون را پیش از ورود احتمالی ترامپ به کاخ سفید تصویب کنند. به همین منظور، یکی از نمایندگان حزب دموکرات پیش نویس قانونی را به کنگره این کشور ارائه کرد. به موجب این پیش نویس، مقامات آمریکایی نمی توانند مانع ورود مسلمانان به آمریکا شوند.

در این پیش نویس به قانون آزادی ادیان استناد شده است. تا کنون 100 نفر از نمایندگان حزب دموکرات و یک نماینده جمهوریخواه موافقت خود را با این پیش نویس اعلام کرده اند.

این پیش نویس با حمایت روحانیان مسیحی، یهودی و مؤسسه های  هوادار آزادی ادیان به کنگره ارائه شد. در متن این پیش نویس آمده است : "جلوگیری از ورود افراد بیگانه به کشور به دلیل دین، مذهب و یا بی دینی مورد تأیید نیست و رد می شود."

یکی از نمایندگان حزب دموکرات با توضیح درباره این پیش نویس گفت: "در صورتی که به مسلمانان اجازه ورود به کشور داده نشود، امیدوار هستیم مراجع قضایی نسبت به لغو این طرح اقدام کنند. چرا که این طرح غیر قانونی است." وی افزود: "موضع ما کاملا مشخص است. ما با این گونه تفکرات مخالف هستیم. سیاست آمریکا در زمان های گذشته بر پایه نژاد پرستی دینی و ملیتی استوار بود. ما نمی خواهیم دوباره به وضع سابق بازگردیم."

با توجه به سیطره حزب جهوریخواه بر مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بازنگری در متن قانون پناهندگان و تصویب قانونی بر خلاف برنامه های نامزد این حزب بسیار بعید به نظر می رسد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار