دلایل مختلف بوی بد دهان

جراح و متخصص بیماری‌های لثه با بیان اینکه مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود، گفت: برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و سحر غافل نشوید.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا فکرآزاد اشاره به بهداشت دهان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به طور کلی بو ناشی از میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی بوده که شرایط رشد آنها در داخل حفره‌ بیشتر است و این موضوع در داخل دهان نیز به صورت گازهایی متصاعد و به صورت بوی بد استشمام می‌شود.

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران افزود: زمانی که غذا می‌خوریم یا صحبت می‌کنیم بزاق دهان شروع به ترشح می‌کند که قابلیت شویندگی داشته  و با داشتن آنزیم بر علیه میکروب‌ها عمل می‌کند که البته در هنگام شب ترشح آن کاهش می‌یابد.

جراح و متخصص بیماریهای لثه گفت: در حین روزه‌داری به دلیل اینکه به مدت طولانی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنیم میکروب‌های دهان فعال‌تر و باعث بوی بد دهان می‌شوند.

فکرآزاد با بیان توصیه‌های لازم در این خصوص ابراز کرد: مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود در غیر اینصورت حساسیت و آسیب به بافت مینای دندان بیشتر خواهد بود.

وی گفت: در این ایام نگران بوی بد دهان نباشید و برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و به ویژه سحر غافل نشوید.

این جراح و متخصص بیماری‌های لثه با بیان دلایل مختلف بوی بد دهان تشریح کرد: دندان پوسیده، لبه روکش دندانپزشکی که به صورت مناسب انجام نشده باشد، بیماری لثه پیشرفته، زبان شیاردار، لوزه‌های عفونی در انتهای حلق، سینوزیت‌ها مزمن، مشکلات گوارشی‌، بیماری دیابت و کنترل نشدن این بیماری و ناراحتی‌های کبدی از عوامل مختلف این موضوع به شمار می‌آید.

فکرآزاد در پایان گفت: در تمام موارد بالا راهکارهای مشخص برای از بین بردن بوی بد دهان وجود دارد و البته گروهی از افراد به دلایل وسواس و روانی خود را در معرض این مشکل می‌دانند که باید از لحاظ تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.


منبع:فارس


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار