قم؛

خیران سلامت هفت بیمارستان در استان قم احداث کردند

رئیس مجمع خیران سلامت قم گفت: از هشت بیمارستان فعال دراین استان ، هفت بیمارستان توسط خیران سلامت ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حسین خاکی گفت: علاوه براین بسیاری از درمانگاه ها، پایگاه های بهداشتی و اورژانس 115 که اکنون مشغول فعالیت هستند نیز توسط خیران احداث شده است.
وی با بیان اینکه درصد بالایی از طرح های حوزه سلامت در قم توسط خیران ساخته شده است، گفت: این استان از نظر مشارکت خیران در حوزه سلامت در رتبه سوم کشوری قرار دارد.
وی اضافه کرد: کمک خیران برای ساخت طرح های سلامت باعث می شود تا بودجه دولت صرف بخش های دیگر شود و استان از محرومیت در قسمت های مهم درمانی خارج گردد.
خاکی به برخی طرح های احداث شده توسط خیران اشاره کرد و گفت: بخش سوختگی و روانپزشکی بیمارستان نکویی و بخش دیالیز بیمارستان کامکار در چند سال اخیر راه اندازی شده است و بیماران دیگر برای درمان به بیمارستان های تهران اعزام نمی شوند.
وی بیان کرد: تاکنون 500 میلیارد ریال نیز از سوی خیران برای احداث بیمارستان 170 تختخوابی امیرالمومنین(ع) که در مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی قم در حال احداث می باشد، هزینه شده است.
وی افزود: این بیمارستان اکنون در مرحله سفت کاری است و یکی ازخیرین حوزه سلامت نیز مبلغ قابل توجه دیگری برای راه اندازی آن هزینه خواهد کرد.
رئیس مجمع خیران سلامت قم به هزینه 250 میلیارد ریالی خیران در بیمارستان زنان و زایمان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان 120 تختخوابی نیز در مجموعه شهید بهشتی قم در حال ساخت و اکنون در مرحله سفت کاری قرار دارد.
وی افزود: پایگاه اورژانس هوایی 115 نیز از دیگر طرح هایی است که توسط خیران در حال ساخت می باشد و تاکنون با هزینه 20 میلیارد ریالی، 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: خیران حوزه سلامت 20 میلیارد نیز به بیمارستان 170 تختخوابی نیروگاه کمک کرده اند که اکنون در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.
به گفته خاکی، بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی با هزینه هفت میلیارد ریال، مرکز اورژانس 115 با هزینه دو میلیارد و 200 میلیون ریال، درمانگاه بخش سلفچگان با هزینه هشت میلیارد ریال، پایگاه اورژانس 115 بخش کهک با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که توسط خیران حوزه بهداشت و سلامت قم در چند سال اخیر ساخته شده است.
وی بیان کرد: بیمارستان 250 تختخوابی مادر و کودک در بلوار پیامبر اعظم(ص)، بیمارستان 110 تختخوابی تخصصی قلب و دو پایگاه اورژانس 115 در بلوار پیامبر اعظم(ص) و جاده گرمسار از جمله طرح هایی است که توسط خیران ساخته خواهد شد.
وی همچنین گفت: اخیرا 6 دستگاه دیالیز به قیمت سه میلیارد ریال برای بیمارستان شهید بهشتی توسط خیران خریداری شده است و دستگاه آنژیوگرافی این بیمارستان نیز با مشارکت 10 میلیارد ریالی خیران و 20 میلیارد ریالی وزارت بهداشت و درمان خریداری شده و در حال نصب می باشد.
خاکی با اشاره به هزینه های سنگین احداث و راه اندازی طرح های بهداشت و سلامت، گفت: دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی تمام نیازهای بخش بهداشت و سلامت باشد و نیازمند مشارکت خیران در این طرح ها هستیم.
به گفته وی، مجمع خیران سلامت قم از حدود سال 84 در این استان آغاز به فعالیت کرد که در حال حاضر 22 تن عضو هیات امنا و پنج تن نیز عضو هیات مدیره هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار