معجزه طبیعت؛

وقتی دو اقیانوس به هم می رسند + فیلم و عکس

در شمال کشور دانمارک در شهر توریستی اسکاگن، دریای سیاه و بالتیک به هم می رسند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شمال کشور دانمارک در شهر توریستی اسکاگن جایی که دریای شمال و دریای بالتیک به هم می رسند اما با هم ادغام نمی شوند. یکی از این دریا ها شور است و دیگری شیرین می باشد.

وقتی دو اقیانوس به هم می رسند + فیلم و عکس

این یکی از معجزات الهی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است. این پدیده در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس که در تنگه جبل الطارق به هم می رسد دیده می شود اما به دلایلی مانند دما میزان شوری و شیرینی از هم جدا می شوند.

آب دریاهای مختلف غلظت های متفاوتی با هم دارندو کشش سطحی ایجاد می کنند گویی که دیواره نازکی بین آن دو برپا شده است.

وقتی دو اقیانوس به هم می رسند + فیلم و عکس

در اقیانوس اطلس جریان آب شیرینی وجود دارد که آن را گلف استیریم می نامند این جریان عظیم از سواحل آمریکای مرکزی حرکت می کند و سراسر اروپا را طی می کند و به سواحل اروپای شمالی می رسد.

بیشترین دلیلی که باعث وقوع چنین پدیده ای می شود غلظت شوری و شیرینی دریاهاست که باعث جلوگیری از ترکیب آنها می شود در آیات قرآن نیز بطور دقیق به این موضوع اشاره شده است:

سوره مبارکه فرقان آیه 53:

« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

 و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

 
سوره مبارکه فاطر آیه 12:

وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ

 این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.

 
سوره مبارکه نمل آیه 61:

اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿61﴾

[آیا شریکانى که مى‏پندارند بهتر است‏] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمیدانند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
بلوچ
۱۴:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
آقای مخلوق تویی که رو بحثت پافشاری میکنی خودت رفتی از نزیک این دریا دریای بالتیک رو از نزیک دیدی که الان مخلوط نشده ...
برو از نزیک برام یه فیلم کلیپ بگیر بعد رو بحثت بافشاری کن ...
عزیز وجود نداره این اتفاق تغییر رنگ و شیرینی و شوری آب هر کجای جهان می افته وقتی آب شیرین وارد آب دریا میشه واسه یه مدت کوتاهی همینجوریه.
Iran (Islamic Republic of)
مخلوق
۰۱:۳۷ ۲۳ دی ۱۴۰۰
بیایید بجای مجادله باهم کمی فکر کنیم.بدون تعصب مذهبی.این قانون که آب شورو شیرین باهم مرزبندی دارن نعمت بزرگی از سوی خدا نیست؟اگر مرزبندی نداشتند،امروزه غیر از آب باران تمام آبهای کره زمین و یا تمام خاک کره زمین هم شور بود.فکر کنید شوری آب دریا از پایین دست رودخانه به بالادست و حتی سرچشمه میرسید و یا درساحل به. آبهای زیر زمینی نفوذ میکرد و اونارو شور میکرد و بسرعت پیش میرفت چی میشد؟
ولی نمیشه!
توی این سازو کار چند قانون به نفع ما دخیل اند؟
قانون مخلوط نشدن دراثر اختلاف چگالی،قانون جاذبه که جریانو به سمت پایین دست حرکت میده و شاید خیلی قوانین دیگه...
خلاصه ببینید خدا خیلی هوامونه داشته.بنظرم یکی از بزرگترین نعمتهایی که برامون انقدر عادی شده که اونارو نمی بینیم همین قوانین حاکم بر عالمه که چقدر به نفعمون کار میکنن.
حالا تصور کنید یکی از این قوانین از این به بعد عمل نکنه یا وارونه عمل کنه!
چه چالشی میتونه راه بیوفته!
Iran (Islamic Republic of)
Aaaa
۲۲:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بسم الله رحمان الرحیم
سبحان الله العظیم و به حمده❤
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۱۲:۲۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اینکه کاملا خلافش ثابت شده
Singapore
سیروز هفت
۱۰:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
خلاف چیش ثابت شده ، منظورت همون شعرهای بی بوته ای که شما ها دوس دارید بشنوید مثل دریای شیرین نداریم و ازین قبیل . تنها جوابت اینه دراین مورد قران رو باید کامل خوند و فهمید و اینکه یک از فهمش نسبتهاست ، مثلا بین دو اب شور که یکی شوری کمتری دارد در فارسی و بخصوص عربی میگن این اب نسبت به اون شیرینتره ، این شیرینتره ملاک اب شیرین نیست بلکه نسبت شوری کمتر است . عربیش میشه هذا الماء یا هذا البحر احلا من البحر الثانی . اینجا احلا یعنی شیرینتر . حالا تا اخر عمر میخای لجاجت کنی بکن ولی خودتو گول نزن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
واقعا که الله اکبرچه خلقتی
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۰:۲۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
با سلام .آقای سینای عزیز من مطمئنم شما حد اکثرمدرکی که دارید لیسانسه حالا میای قانون فیزیک برای من توضیح میدی ؟ برادر من اصلا دریای آب شیرین وجود نداره ولی منظور از شیرین آب قابل شربه یعنی شور بودنش به حدیه که میشه خورد درضمن تو فیزیک رو قبولدارری یا کسی که تو رو درست کرده ؟ قرآن به وضوح داره میگه از هم جدا هستن . اونوقت همه شدن پروفسور فیزیک دارن جلوی کتاب آسمانی وایمسن ؟
Iran (Islamic Republic of)
تیان
۲۱:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
تمام دریاهای دنیا آب شور هستند و دریای آب شیرین وجود ندارد ،
ضمنا دو دریای ذکر شده هم به جز کانالی که توسط دانمارک بین آنها حفر شد ارتباطی با هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
شاید برای خیلیها این پدیده عجیب باشه.اما برای من عجیب نیست.چون به قدرت بی انتهای پروردگارم ایمان دارم.به راستی کمک خواستن از کسی جز این خدا،ظلم به خود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
عالی
France
فاطمه موسوی
۱۵:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
درسته من شک ندارم
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
تشکر از برنامه سایت خوب شماه
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۸:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
به صحرا بنگرم، صحرا تو بینم...
به دریا بنگرم، دریا تو بینم....
به هر کجا بنگرم، کوه و درو دشت، نشان از قامت رعنا تو بینم...
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۲:۱۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
چه قشنگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
همه اطراف ما نشانه های خالق ناظم مشهود و هویداست، فقط چشم هایی قادر به دیدن هستند که معرفت الهی به کمکشون بیاد، پیشنهاد میکنم سوره نمل 88 و سوره المؤمنون رو دقیق مطالعه بفرمایند و به معنی کلمه علقه که در سوره المؤمنون مطرح شده بیشتر دقت کنید به آیه 88 سوره نمل توجه کنید
ضمنا خدای تعالی در قبال شناخت خودش چیزی از انسان طلب نمیکنه جز هدایت بندگان خودش
اکراه نیز در قبول دین جایگاهی ندارد
خدای بزرگ در متن قرآن نیز عاقبت انسانها از منظر هدایت را بیان فرموده اند، همه چیز روشن است فقط تفکر و صبر لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
حقیقت ماجرا اما چیز دیگری است. این درست است که تصویر در خلیج آلاسکا ثبت شده، اما نه جایی که آب‌های دو اقیانوس به هم می‌رسند. محل ثبت تصویر در فاصله‌ای نه‌چندان دور از ساحل قرار دارد، جایی که رودهای حامل آب‌های شیرین و تازه‌ذوب‌شده از یخچال‌های روی خشکی، به خلیج می‌ریزند و به آب‌های شور اقیانوس آزاد می‌رسند؛ اما چرا رنگ اولی آبی روشن و رنگ دیگری، آبی تیره است؟

«کنث برلند» (Kenneth Bruland) استاد علوم اقیانوسی در دانشگاه کالیفرنیا-سانتاکروز، عکاس همان تصویری است که سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) به فضای سایبری راه یافت. آن سال، او همراه با گروهی از پژوهشگران در سفر دریایی اکتشافی به خلیج آلاسکا سفر کرد تا نقش آهن را در جریان‌های اقیانوسی و چرخه مواد معدنی شمال اقیانوس آرام بررسی کند. هدف اصلی دیگر همکارانش، بررسی جریان‌های کند اقیانوسی (eddy) در این منطقه بود. برخی از این جریان‌ها به ابعاد بزرگی با قطر صدها کیلومتر می‌رسند و جریان‌هایی چرخشی از ساحل آلاسکا به درون خلیج ایجاد می‌کنند.

رودخانه بزرگ کوپر (Copper) که بیش از ۴۵۰ کیلومتر درازا دارد، همراه با رودخانه‌های دیگر، جریان آب شیرین حاصل از یخچال‌های ذوب‌شده را به خلیج منتقل می‌کنند. این آب هرچند شور نیست، اما مواد معدنی فراوان و آبرفت‌های زیادی را با خود حمل می‌کند که آهن، بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد. همین ترکیبات معدنی محلول است که رنگ آب را تغییر داده است.

می‌پرسید این مواد معدنی از کجا می‌آید؟ آبی که از ذوب یخچال‌ها جاری می‌شود، در مسیر خود کوه‌ها و صخره‌ها را می‌شوید و با ایجاد فرسایش، مواد معدنی را لایه‌لایه از سنگ جدا می‌کند. این مواد را پودر سنگ هم می‌نامند.

وقتی این ریزذرات به حجم بزرگ‌تری از آب وارد می‌شوند، تحت تأثیر جریان‌های اقیانوسی قرار می‌گیرند و به میان خلیج آلاسکا منتقل می‌شوند. در این تصویر هم جریان آب شیرین و پر از املاح معدنی به آب‌های آزاد رسیده است و به خاطر تفاوت شدید ترکیب محلول‌ها، با مرز مشخصی دیده می‌شوند؛ اما این مرز، دائمی و بدون‌تغییر نیست. به‌تدریج، آب‌ها با هم درمی‌آمیزند و املاح در اقیانوس پخش می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
اصلا ربطی به رنگ و املاح نداره و بخاطر تفاوت مقدار شوری دو دریا و در بعضی مواقع به خاطر دمای دو آب هست که با هم مخلوط نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
مخلوق
۰۰:۲۹ ۲۳ دی ۱۴۰۰
پس کِی قراره این دو نوع آب در هم آمیزند وتبدیل به یک نوع آب شوند؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد کائد
۰۳:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
آیا همچین پروردگاری ستودنی وقابل ستایش نیست؟
France
امیر
۰۹:۲۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
تو کار خدا شک نکنبن اگه خدا بخواد میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
انسان
۱۲:۵۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
این اتفاق افتاده!و دلیلش هم اینه که آب یکیشون خیلی شور تر از اونیکیه و چگالی آب دو دریا بعلت اختلاف زیاد شوری با هم مخلوط نمیشن. حالا چون بعضی مریضها اصل اتفاق رو نمیتونن کتمان کنن با دلیلهای چرت میخوان بگن این همون چیزی نیست که قرآن گفته درست مثل ابوجهل که پیامبر براش ماه شکافت میگفت ما رو سحر کردی و وقتی یکی دیگه از یه شهر دور اومد و شکافتن ماه رو تایید کرد گفت این سحر مستمره!
Iran (Islamic Republic of)
فرشته یازاحمدی
۲۰:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
واژه ی بحر در قرآن به معنای مختلفی استفاده شده که یکی از اون معانی رودخانه است، همونطور که در داستان به اب انداختن حضرت موسی و غرق شدن فرعونیان در آب اشاره شده.
تفسیر این آیات هم که در متن اورده شده به این سادگی نیست که با دیدن این تصویر(البته اصلش در خلیج آلاسکا واقع شده نه بین بالتیک و دریای شمال) و ( دریای بالتیک و دریای شمال هم علی رغم نظر برخی دوستان کاملا در شمال دانمارک در شهر اسکاگن بهم می رسن با یه سرچ ساده متوجه میشید) بشه در مورد رد یا تائیدش نظر داد.
اما از اونجائیکه بجز این منطقه در خلیج آلاسکا ، تقابل زیبای بین آبهای با رنگهای مختلف در مکانهای دیگه ای از کره زمین هم دیده میشه (مثل اوهایو و می سی سی پی تو آمریکا یا رودخانه ی دانوب و دراوا تو کراوسی) میشه تعابیر ظاهری این زیبایی های عجیب رو کمی در این آیات قران دید.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
agahi90.ir
۲۲:۴۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
جالب بود
ممنون موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
این تصویر مربوط به خلیج آلاسکاست/ دریای شمال و بالتیک اصلا به هم وصل نیستن/ هیچ دریای شیرینی در جهان وجود نداره
Singapore
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
۹۰ درصد دریاهای قطب شمال و جنوب ابهاشون شیرینه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۰۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
دریای بالتیک (به انگلیسی: Baltic Sea) در اروپای شمالی واقع شده‌است. این دریا توسط شبه جزیره اسکاندیناوی، قارهٔ اروپا و جزایر دانمارکی محصور شده‌است. دریای بالتیک بطور مصنوعی به دریای سفید توسط کانال دریای سفید و به دریای شمال توسط کانال کیل متصل شده‌است.

پس این دریا بطزر طببعی به هیچ دریایی وصل نمیشه
Austria
sami
۰۱:۲۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
هیچ دریای شیرینی در دنیا وجود ندارد ... دلیل ایجاد این پدیده اختلاف در سطح شوری این دریاها است ...
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام
به نظر نمیاد واقعیت داشته باشه. تحقیق بیشتر نشون میده که اینجا دریای آلاسکاست جایی که آب دو رودخانه بزرگ که آبشون از ذوب بخچالها سرچشمه میگیره و در مسیر خود کوه‌ها و صخره‌ها را می‌شوید و با ایجاد فرسایش، مواد معدنی را لایه‌لایه از سنگ جدا می‌کند با خودش به همراه میاره و بعد از اینکه وارد دریا میشه این تقاوت رنگ را ایجاد میکنه. کما اینکه این مرز دائمی نیست و به تدریج این املاح توی آب دریا نفوذ کرده و مخلوط می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
مخلوق
۰۰:۳۳ ۲۳ دی ۱۴۰۰
پس دیگه کِی قراره کاملا مخلوط بشن؟اگه مخلوط شدنی بودن که ما الان دیگه اونار اینطور نمیدیدیم.درسته که از آب شیرین کم کم به آب شور اضافه میشه ولی این مرز هرگز از بین نمیره
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۸:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
خب معلومه که واقعیت داره به قول دوستمون هیچ چیزی واسه خدا نشد نداره.چرا حالا راه دور میرید.خلقت خوده ما هم معجزه است.وقتی خداوند چیزی رو در قرآن میگه حتما صدرصد بی شک واقعیت داره..تو قرآن چیزهایی اومده ازهمون۱۴۰۰سال پیش اومده دانشمندان تازه دارن بهش میرسن و کشفش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
حاتم
۲۳:۱۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا درباره اونایی که اسم خودشون رو مسلمون میزارن و به حرف هایی که تو قرآن امده باور ندارند حتی هر چه قدر شواهد و مدرک براشون بیارید فایده نداره اینا از زمان پیامبر تا حالا هم هستن هرچه قدر بگی اینه راه درست البته با شواهد و مدرک ولی خودشون دلشون نمیخواد باور کنن خدا رهنماییشون کنه از دوست عزیزمون که این مطالب رو گذاشته تقدیر و تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
دلیلشو نمیدونم چون سوادم در اون حد نیست ولی ب قدرت خدا و معجزه قران ایمان دارم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
جریان اب بین دریای شمال و بالتیک درسته
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۰:۰۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
دانمارک!!!!!!! دریای سیاه!!!!!!!!!! فاصله این دو مکان میدونید چندهزار کیلومتره ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۰۰:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
رنگش سياهه
Iran (Islamic Republic of)
راهب
۱۶:۵۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
حالا این دوتا دریا کدومشون شیرین و گواراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من واقعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من واقعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
هم به قوانین فیزیک ربط داره هم قدرت خلقت مهم تو بودن دریا با آب شیرین که عجیب تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
یکی از شگفتی های خلقته
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
الينا
۱۵:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۶
قشنگ بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا محمحدی
۱۵:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
واقعا حیرت انگیز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
قابل توجه کسی که میگه ما دریایی شیرین نداریم مگه شما دریانورد هستی یا دنیا رو گشتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
به نظر من همه اینا واقعیت داره شما برید قران سوره الرحمان رو بخونید بعد بیاید حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
به نظر من همه اینا واقعیت داره شما برید قران سوره الرحمان رو بخونید بعد بیاید حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
منظور از شیرین و شور نسبت غلظت نمک های این دریاهاست و جدابودن آنها اعجاب آور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
اونی که میگی اینا واقعیت نداره ما اصلا دریای اب شیرین نداریم
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۲:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
آقای ناشناس دریای شیرین یه تعریف نسبی هستش یعنی قابل شربه اون یکی نه درجه شوریش بیش ازاب قابل شربه دوما نکته ی مهم مخلوطنشدن اب دودریا
United States of America
ناشناس
۰۳:۵۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
اینا چرت پرته ما اصلا دریای اب شیرین نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۱۹:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
واقعا جالب و یکی از شگفتی های خلقته
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
قابل توجه دوستانی که همش میگن قانون فیزیک و علم و دانش
باید به خدمتتون برسونم پیش خدا هیییییییییییییییییچ چیزی نشد نداره.
وقتی یه بچه از یه ساختمون چند طبقه میوفته و سالم میمونه،کسی نمیگه نه این بچه نباید زنده میموند چون قانون فیزیک یه همچین چیزیو نگفته همه میگن معجزه از طرف خداست.
الانم همینه خدا حتی اگه اشاره هم کنه بیشتر و عجیب تر از اینا اتفاق میوفته...
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۲۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۳:۵۵ ۲۹ تير ۱۳۹۶
معجزه ی الهی؟ مخلوط نشدن آب دو دریا؟ ولا که هیچ دریایی شیرین نیست دوما طبق قوانین فیزیک اصلا امکان نداره ی آب شور و شیرین کنار هم وجود داشته باشن و مخلوط نشن.
Iran (Islamic Republic of)
مخلوق
۰۰:۳۸ ۲۳ دی ۱۴۰۰
شما از قافله عقبی؟تازه میگی لیلی زنه یا مرد؟قوانین فیزیک میگه بعلت اختلاف چگالی مخلوط نمیشهوشما کاملا اینو انکار میکنی.
البته شاید قوانین فیزیک سیاره ای که شما توش زندگی میکنی باشه والا قوانین فیزیک توی کره زمین اینو تایید میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۲۰:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
چیزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ تير ۱۳۹۵
آیه مربوطه هم در قرآن آمده .....که به مضمون ....بین آن دریا ها حائل گذاشتیم وبه هم نمی آمیزند....