«سر سرو» رونمایی می‌شود

کتاب «سر سرو» به عنوان یکی از کتاب‌های به نگارش درآمده در قالب مجموعه کتاب‌های پانزده‌گانه «مدافعان حرم» در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

حسن علایی فعال، مدیرعامل مؤسسه انتشاراتی روایت فتح و مدیر مسئول انتشارات ساقی در خصوص آنچه هم اکنون بر روی میز کاری‌اش قرار گرفته، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر مجموعه کتاب‌های پانزده‌گانه‌ای با عنوان «مدافعان حرم» در برنامه کاری مؤسسه انتشاراتی روایت فتح قرار گرفته است و نگارش این کتاب‌ها را به نویسندگان سفارش داده‌ایم. 

وی افزود: تا به امروز برخی از عناوین این مجموعه کتابها منتشر شده اند که از آن میان می‌توان به «شبیه خودش» زندگینامه شهید حامد حجوانی، «سر سرو» زندگینامه عبدالله اسکندری و «دیدار پس از غروب» زندگینامه شهید نوروزی اشاره کرد.

مدیرعامل مؤسسه انتشاراتی روایت فتح اظهار داشت: پنج عنوان از کتابهای این مجموعه در اواسط مرداد ماه سال جاری رونمایی می‌شوند.

علایی فعال ادامه داد: نشر ساقی نیز در روزهای اخیر انتشار کتاب‌هایی چون «به امضای گل سرخ» و «پرنده مصلوب» را در برنامه کاری خود قرار داده و در آینده نزدیک کتاب «من انقلابی ام» را روانه بازار کتاب می‌کند.

وی تصریح کرد: «من انقلابی ام» عنوان کتابی است که در قالب دو فصل سیاست های داخلی و سیاست های خارجی به بازخوانی برجسته‌ترین مواضع مقام معظم رهبری تا سال 1394 می‌پردازد.

مدیر مسئول انتشارات ساقی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص میزان تأثیرگذاری طرح هایی چون «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» در گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: برگزاری طرح هایی چون «عیدانه کتاب» اقدامات خوبی هستند که همچون رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خرید کتاب جنبه حمایتی دارند.

علایی فعال افزود: البته طرح «عیدانه کتاب» نقاط ضعف و قوتی داشت و امیدواریم که برگزاری چنین طرح‌هایی از طرف مردم و کتابفروشی‌ها جدی گرفته شود تا مردم بدانند که می‌توانند در هر مناسبتی کتاب را به هم هدیه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم از اجرای طرح هایی چون «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» حمایت می‌کنیم.

یادآور می‌شود؛ طرح‌های «کتابفروشی به وسعت ایران» و «عیدانه کتاب» در گذشته نه چندان دور با هدف گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشتی دادن مردم با محصولات فرهنگی مکتوب اجرا شدند. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار