در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرا دولت برای جلوگیری از ریزگردها با عراق مذاکره نمی کند؟

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه بیشترین ریزگردها از کشور عراق وارد ایران می شود اما دولتمردان برای مذاکره با این کشور، جدیت نشان نمی دهند.

چرا دولت برای جلوگیری از ریزگردها با عراق مذاکره نمی کند؟
سلمان خدادادی ، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود ریزگردها به کشور، نیازمند به مذاکره جدی با کشور عراق هستیم چرا که اگر مشکلمان را از حالا مطرح نکنیم قطعا در آینده با شرایط بدتری رو به رو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در حالی که کشور در شرایط فعلی با وجود ریزگردها در شرایط بحرانی به سر می برد، علت به تاخیر انداختن مذاکره قابل درک نیست.

خدادادی با بیان اینکه بسیاری از علت های بروز آلودگی هوا ناشی ازسوءمدیریت است، افزود: بدلیل ضعف در برنامه ریزی و سوء مدیریت ها ، درصد بالایی از آلودگی ها از سوی خودروهای فرسوده، شهرک های صنعتی، سوخت بی کیفیت، نبود ناوگان حمل و نقل کافی در سطح شهر و ... هستند که در حال حاضر مردم کشورمان باید وجود ریز گردها را نیز تحمل کنند.

وی ادامه داد: به جای اینکه مسئولان دامنه طرح زوج و فرد را افزایش دهند باید با نگرش دقیق و نگاه یکپارچه به معضل آلودگی ، بدنبال رفع کامل این مشکل باشند اما متاسفانه تاکنون چنین نگاه جدی از سوی مسئولان دیده نشده است.

خدادادی با بیان اینکه به جای اینکه بدنبال آسان ترین راه حل برای رفع آلودگی باشیم ، کمی خودمان را تکان دهیم ، گفت: متاسفانه مسئولان برای رفع آلودگی، بدنبال آسان ترین راه حل که تاکنون تاثیر گذار هم نبوده ،هستند بطوریکه آلودگی هوا، همچنان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار