تقوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

استفاده از سم عقرب خوزستان در سرم ‌سازی/برداشت اولین گام‌های صادرات آنتی‌سرم در ایران

معاون پژوهشی مؤسسه سرم سازی رازی گفت:‌ از سم عقرب خوزستان برای استفاده در ساخت صنعت سرم سازی کشور استفاده می‌شود.

استفاده از سم عقرب خوزستان در سرم ‌سازی/برداشت اولین گام‌های صادرات آنتی‌سرم در ایران
تقوی، معاون پژوهشی مؤسسه سرم سازی رازی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص استفاده از سم عقرب خوزستان در صنعت سرم سازی اظهار داشت: از سم عقرب خوزستان برای استفاده در ساخت سرم بهره‌گیری می‌شود، لذا عقرب این دیار به عنوان یکی از منابع درآمد اهالی خوزستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ‌خوزستان جزء معدود مناطقی است که در جهان بیش از 20 گونه عقرب سمی دارد که از  این بین 6 گونه آن از نظر پزشکی مهم است.

معاون پژوهشی مؤسسه سرم سازی رازی در خصوص نحوه استفاده از سم عقرب در صنعت سرم سازی اذعان داشت: زهر استحصالی از عقرب  در آزمایشگاه به پودر خشک تبدیل  و از آن برای تولید آنتی‌سرم استفاده می‌شود.

تقوی ادامه داد: از آنجایی که سرم اسب بیشترین شباهت را به سرم انسان داشته و کمترین حساسیت را در زمان تزریق آنتی‌سرم ایجاد می‌کند لذا پودر خشک تولید شده از سم عقرب طی 5 مرحله به اسب تزریق می‌شود که در صورت موفق بودن این تزریق پودر خشک برای ساخت سرم مختص انسان مراحل دیگر خود را طی می‌کند.

معاون پژوهشی مؤسسه سرم سازی رازی بیان داشت: آنتی سرمی که زهر از 6 گونه عقرب مورد نظر در علم پزشکی ساخته می‌شود 10 الی 11 عقرب دیگر را نیز پوشش می‌دهد.

تقوی مطرح کرد: ایران در سال بین 80 تا 100 هزار آمپول ضد عقرب گزیدگی نیاز دارد که بیش از نیمی از این تعداد در اهواز تولید می‌شود.

وی گفت:‌ هم اکنون اولین گام‌های صادرات آنتی‌سرم ضد عقرب گزیدگی در خوزستان برداشته شده و تولید آنتی‌سرم مار گزیدگی از گام‌های بعدی در این استان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۴:۱۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
با سلام. سم عقرب، عقرب زنده و انواع سم مار موجود میباشد
در صورت نیاز تماس بگیرید همچنین تلگرام هم در خدمتم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا ملکی
۱۷:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام من هم در زمینه پرورش عقرب دارم فعالیت میکنم.برای فروش زهر مشکل دارم.لطفا راهنمایی بفرمایید
آخرین اخبار