فریدی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

رتبه تک رقمی فیروزکوه در مقابله با زمین خواری/پرونده‌های متصرفان در دستگاه قضا در حال رسیدگی است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه فیروزکوه جزء ده شهرستان نخست استان تهران در زمینه خلع ید از متصرفان است گفت: از 17 درصد از اراضی ملی کشور در فیروزکوه، یک میلیون و 350هزار متر مربع آن رفع تصرف شده است.

رتبه تک رقمی فیروزکوه در مقابله با زمین‌خواری/پرونده‌های متصرفان در دستگاه قضا در حال رسیدگی استمحمد فریدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه اجتماعی جوان؛ در خصوص مقابله با زمین خواری اظهار داشت: فیروزکوه جزء ده شهرستان نخست استان تهران در زمینه خلع ید از متصرفان است.

وی با بیان اینکه تنها 17 درصد از اراضی ملی کشور در شهرستان فیروزکوه قرار دارد تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و 350 هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده است که البته هنوز پرونده‌های بسیار زیادی از متصرفان در دستگاه قضا در حال رسیدگی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه زمین خواری در فیروزکوه همانند دماوند با حجمه‌ای از  تغییر کاربری و و یلاسازی‌ها مواجه نیست اذعان داشت: قولنامه جعلی و فروختن زمین مربوط به آن به طور مکرر، شخم‌ زدن عرصه ملی و بذرپاشی با انتساب دادن به کار کشاورزی در منطقه مذکور به پدران اجدادی، توسعه تدریجی باغ سنددار با درختکاری از جانب صاحب آن و متصل کردن زمین مذکور به اراضی ملی نمونه‌های رایجی از زمین‌خواری در شهرستان فیروزکوه است.

فریدی درباره اهمیت مقابله با زمین‌خواری بیان داشت: علاوه براینکه عرصه طبیعی بیت‌المال بوده و متعلق به آحاد جامعه است گفت:به همین جهت نقش مهمی در جلوگیری از وقوع سیل، جذب َآب در سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری و کنترل ریزگردها و مقابله با تغییرات آب و هوایی دارد.

وی افزود: منابع طبیعی زیستگاه حیات وحش بوده و با دخل و تصرف در آن، علاوه بر نابودی محل زیست جانوران حق حیات آن‌ها را پایمال کرده و چشم‌انداز طبیعی و تفرجگاه سایر مردم را نابود می‌کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با تأکید بر اینکه در تمام دنیا به شدت با مقوله زمین‌خواری مقابله و مبارزه می‌شود گفت: دستگاه قضایی در این امر همکاری خوبی ارائه داده و هم‌اکنون پرونده‌های بسیار زیادی نیز روی میز آن‌ها وجود دارد.

شوکتی گفت: فیروزکوه آب و هوای خوب و منابع آبی قوی دارد به همین دلیل حاشیه رودخانه‌ها و حریم و بستر آن، از جانب زمین خواران مستعد تصرف است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار