کرمانشاه؛

امسال چشمه "تاق‌بستان" خشک نمی شود

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه احتمال خشک شدن چشمه "تاق‌بستان" در تابستان امسال را بعید دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرتضی حسن‌آبادی با اشاره به بارندگی‌های خوب امسال، ابراز امیدواری کرد: مشکل خشک شدن چشمه تاق‌بستان امسال رخ ندهد.

وی با بیان اینکه در خرداد امسال خروجی کانال این چشمه (نزدیک به لب جاده) 1571 لیتر در ثانیه است، افزود: این عدد در خرداد سال گذشته 323 لیتر در ثانیه بود و اکنون حدود پنج برابر است.

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته روندکم آب شدن چشمه تاق‌بستان از خرداد آغاز شد، یادآوری کرد: در تیر ماه خروجی کانال چشمه خشک شد، اما درون سراب و دریاچه هنوز آب داشتیم.

حسن‌آبادی تاکید کرد: در آبان ماه و همزمان با شروع بارندگی‌ها همسراب و دریاچه پر شد و هم خروجی کانال به 1706 لیتر در ثانیه رسید.

وی خروجی کانال چشمه تاقبستان در آذر را 801 لیتر در ثانیه، در دی 867 لیتر در ثانیه، در بهمن 793 لیتر درثانیه و خروجی آن در اسفند را1196 لیتر در ثانیه اعلام کرد.

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه در خصوص خروجی این چشمه در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: امسال بیشترین خروجی را در فروردین و به میزان 3583 لیتر در ثانیه داشتیم که ناشی از بارندگی‌های خوب بود.

حسن‌آبادی اظهار کرد: این خروجی در اردیبهشت به 2932 لیتر در ثانیه و در خرداد به 1571 لیتر در ثانیه رسید.

به گفته این مسئول، خشک شدن سراب و دریاچه تاق‌بستان در مرداد رخ داد و تا مهر ادامه داشت.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، امسال ، چشمه ، خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.