راه اندازی مرکز ملاقات فرزندان طلاق برای اولین بار در مشهد

رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: راه اندازی مرکز ملاقات فرزندان طلاق برای اولین بار درمشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،صادقی نیا در نشست خبری ویژه هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه این مرکز از امروز آغاز بکار می کند، افزود: در خصوص ملاقات فرزندان از سوی والدین که متارکه می کنند مشکلاتی وجود داشت که قبلا فرزندان در محیط پاسگاه و کلانتری به والدین تحویل داده می شدند و یا در این مکان ساعات ملاقات را می گذراندند که این مکان انتظامی اسیب روحی و روانی برای فرزندان داشت .

وی با تاکید بر اینکه این مرکز با حمایت خیران نیکوکار و بنیاد کودک در مرکز شهر آماده شده است ، ادامه داد: در این مرکز مدد کاران و روانشناسان اجتماعی حضور دارند و تا مدت زمانی که پدر یا مادر فرزند در محل ملاقات حضور یابند برنامه های آموزشی برای کودکان در نظر می گیرند.

صادقی نیا گفت: این مرکز همچنین درصدد است تا زمینه را برای بازگشت والدین که امکان رجوع دارند را فراهم کند و بازگشت پدر و مادر و رجوع آنها امکان پذیر شود.

رئیس محاکم عمومی و انقلاب مشهد افزود: پارسال 192 هزار و 644 فقره پرونده وارد سیستم قضایی استان شد و 199 هزار و 479 پرونده نیز مختومه شد که بیش از 6 هزار پرونده از موجودی پرونده های سال 93 بوده که مختومه شده است.

صادقی نیا ادامه داد: از این تعداد 29 درصد پرونده ها حقوقی و مسائل حقوقی و استیجاری ،37 درصد پرونده ها کیفری ، 26 درصد پرونده ها مربوط به مسائل خانواده و 8 درصد پرونده های دادگاه انقلاب بوده است.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه 108 شعبه دادگاه در دادگستری مشهد فعال هستند، تصریح کرد: 26 شعبه خانواده،42 شعبه کیفری و مابقی شعبه حقوقی هستند.

صادقی نیا به عملکرد شورای حل اختلاف در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مشهد با 108 شعبه شهری و 6 شعبه روستایی مجموعا 159 هزار و دویست و هفتاد و نه فقره پرونده داشته ایم که 159 هزار و یکصد و سی و شش پرونده مختومه شده و باقی مانده که 10هزار و سیصد و سی شش پرونده مانده است که میانگین رسیدگی هر شعبه 118 فقره پرونده بوده است.

رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: در استان نیز 277 هزار و دویست و هفده پرونده داشته ایم که 277 هزار و چهارصد و چهل و شش پرونده مختومه شد که میانگین هر شعبه 74 فقره می شود که به هر شهرستان در هر ماه 50 فقره پرونده برای رسیدگی داده می شود.

صادقی نیا اظهار داشت: در استان 202 شعبه شهری داریم و 108 شعبه روستایی که در مجموع 522 شعبه می شود و تعداد اعضای شورای حل اختلاف 2959 نفر هستند

وی گفت: از این تعداد پرونده های که در شورای حل اختلاف رسیدگی شدند 64 درصد حقوقی،36 درصد کیفری بوده است.

رئیس محاکم عمومی و انقلاب مشهد افزود: تعداد قضات در دادگاه های عمومی و انقلاب 128 نفر هستند که باید 168 نفر براساس چارت سازمانی باشند که در این قسمت با کمبود قاضی مواجه هستیم.

انتهای پیام //

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۱۴ ۰۲ دی ۱۴۰۲
ادرس مراکز کجاست لطفا ادرس هم بزارید ممنون