کاهش 66 درصدی جرایم خشن در خراسان رضوی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با اقدامات و عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک و با تصمیمات صورت گرفت میزان طلاق در استان 20 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت السلام و المسلمین علی مظفری در نشست خبری ویژه هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه سال 94 یک میلیون و 424 هزار ورود پرونده به دادگستری داشته ایم، افزود: این تعداد پرونده که یک دهم پرونده در کل کشور را شامل می شود رسیدگی شده است و علاوه بر سی و هشت هزار و800 پرونده از پرونده های رسوبی سالهای گذشته نیز مختومه شده است.

وی تصریح کرد: تجاوز به عنف و آدم ‌ربایی پارسال حدود 66 درصد کاهش داشت و در مورد احکام خشن هم‌ اکنون هیچ حکم بلا اجرایی وجود ندارد که با جدیت، فوریت و قاطعیت تمام درصدد پیگیری جرایم در کوتاه ‌ترین زمان ممکن هستیم .

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امیدواریم امسال نیز 50 هزار پرونده از پرونده های رسوبی و مسن در سال 95 رسیدگی شود تا آمار پرونده های ورودی و مختومه در دادگاه ها یکی شود که آن موقع می توانیم بگویم که رسیدگی به پرونده ها به روز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به اینکه پارسال 156 قاضی جذب دادگستری استان شدند، ادامه داد: این تعداد جذب قاضی در مدت یکسال و در یک پروسه کوتاه مدت گزینش و جذب و آموزش در طول ده سال اخیر دادگستری بی سابقه است.

وی افزود: سازمان ها و نهادهای وابسته به دادگستری خراسان رضوی پارسال عملکرد مثبتی داشتند از جمله اداره کل بازرسی استان و سازمان ثبت اسناد و املاک که عملکرد بسیار مناسب داشتند و با تصمیمات که صورت گرفت میزان طلاق در استان 20 درصد کاهش پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه کمبود اعتبارات داشته ایم پارسال 314 کارمند جذب دادگستری شدند.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه 60 نفر از کارکنان دادگستری پارسال بازنشسته شدند و 470 ابلاغ قضایی نیز در حوزه های مختلف برای داد یاران، دادستان ها و قضات صادر شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: پارسال 90 شعبه در استان ایجاد شد که کاهش جمعیت کیفری از جمله اولویت های که در دادگستری به آن توجه می شود و همچنین در استان کاهش جمعیت کیفری را داریم.

حجت الاسلام مظفری تصریح کرد: در حال حاضر 21 هزار نفر در زندان های استان مشغول سپری کردن دوره محکومیت خود هستند که از این تعداد 19 هزار نفر زندانی کیفری هستند که نسبت به پارسال 2 هزار نفر کاهش داشته است و تعداد افراد بازداشت شده در رابطه با مهریه و دیه به دلیل حمایت ها و فعالیت های انجام شده بسیار کاهش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش عمرانی دادگستری گفت: احداث و تجهیز دادگستری های کلات، سبزوار، طرقبه، سرخس، فریمان و گلبهار از جمله اقدامات در بخش های عمرانی دادگستری خراسان رضوی بوده است.

رئیس دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه 26 شعبه ویژه رسیدگی به مسائل خانوادگی در مشهد داریم، ادامه داد: هم اکنون با اینکه تعداد طلاق نسبت به گذشته کمتر است ولی برای یک شهر مذهبی مثل مشهد باز هم این آمار زیاد است که اختصاص یک مجتمع ویژه با 26 شعبه گواه این مساله است.

حجت الاسلام مظفری همچنین با اشاره به کنسرت های لغو شده اشاره کرد و افزود: قوه قضائیه با اصل هنر یا برگزاری کنسرت موسیقی مخالف نیست ولی اگر تشخیص بدهیم که مجوز های صادر شده برای برگزاری کنسرت موسیقی خلاف قانون و شرع است و در آن فساد ترویج می شود مجوز را لغو می کنیم و اجازه برگزاری آن کنسرت داده نمیشود.

وی با بیان به اینکه عده ای تلاش می کنند که کنسرت موسیقی را یک دغدغه کلی تبدیل کنند و قوه قضاییه بر اساس وظیفه پیشگیرانه ای که بر عهده دارد با برنامه های خلاف شرع که در آن فساد ترویج داده شود مخالفت می کند و در بسیاری از این کنسرت ها مشکلات خلاف شرع را بدنبال دارد و بسیاری برای آن حاشیه سازی می کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.