ارتقا علمی در گرو تعاملات بین المللی

رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: نقطه ضعف تمام دانشگاه های کشور ارتباطات بین المللی است که اگر بتوانیم آن را بر طرف کنیم می توانیم ارتقای علمی بیشتری پیدا کنیم.

سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نقطه ضعف دانشگاه های کشور اظهار داشت: نقطه ضعف دانشگاه های ایران ارتباطات بین المللی، تعداد دانشجویان و استادان خارجی است که اگر بتوانیم آنها را بر طرف کنیم می توانیم ارتقای علمی بیشتری پیدا کنیم.

وی ادامه داد: برای افزایش تعاملات بین المللی و تبادل استاد و دانشجوی خارجی تدابیری اندیشیده ایم و از سال گذشته اقدامات جدی تری هم آغاز کرده ایم.

رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر درباره تعداد مقالات این دانشگاه عنوان کرد: در دانشگاه آنالیزی انجام دادیم که بر اساس آن مشاهده کردیم که از نظر تعداد  مقالات وضعیت خوبی به نسبت 100 دانشگاه برتر دنیا داریم اما در ارجاعات تا حدودی ضعیف هستیم.

وی در خصوص ارجاعات به مقالات این دانشگاه اذعان داشت: ارجاعات به مقالات ،مقوله ی بسیار مهم و پر اهمیتی است و درست است که دانشگاه صنعتی امیر کبیر در این زمینه مرتب رشد مثبت داشته است اما شتاب رشد علمی کمی کاهش یافته است.

معتمدی بیان کرد: در بررسی تمام دانشگاه های کشور متوجه می شویم که در تمامی آنها  کمیت مقالات از کیفیتشان بالاتر است. همچنین در قسمت بین الملل همه دانشگاه های کشور زیر 5 درصد امتیاز آورده اند که باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به استخراج نقاط ضعف این دانشگاه در برنامه ی راهبردی ادامه داد: در این دانشگاه دانشجویان و استادان برای ارائه مقالات با کیفیت و ارجاع بیشتر تشویق می شوند. همچنین پژوهانه استادان برای مقالات باکیفیت تر افزایش می یابد. 

وی یادآور شد: در دانشگاه صنعتی امیر کبیر دانشجویان دکتری باید دو مقاله ISI برای فارغ التحصیلی ارائه دهند که ما برای تشویق آنها این موضوع را اصلاح کردیم و بنا شد، اگر یک مقاله Q1 که بالاترین کیفیت مقالات را دارد به همراه یک مقاله داخلی در این زمینه کفایت می کند. این قضیه می تواند تاثیرات مثبتی برای ارتقا مقالات در بین دانشجویان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار