شهرکرد؛

ایجاد امنیت برای احقاق حقوق همگان از وظایف مهم دستگاه قضایی

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ایجاد امنیت برای احقاق حقوق همگان را از وظایف مهم دستگاه قضایی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با اعضای شورای قضایی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: این هفته فرصتی است تا هم از عملکردها گفته شود و هم مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی، خود و مجموعه را مورد ارزیابی و رصد از درون و برون قرار دهند تا سلامت در اقدامات و فعالیت‌ها، محسوس و ملموس‌تر شود.

وی با تجلیل از شخصیت برجسته و نورانی آیت‌الله بهشتی، این شهید والامقام را الگویی بی‌بدیل برای جامعه خواند و افزود: شهید بهشتی و دیگر شهدای حادثه هفتم تیر سال 1360 همچون آفتاب تابان و ستارگان درخشانی بودند که اگر چه شهادت آنان در آن شرایط دشوار، حادثه‌ای تکان دهنده بود، اما نورافشانی و تأثیر عظیم و سازنده‌ای بر ادامه حرکت انقلاب اسلامی داشتند.

نکونام، ایمان، اخلاص و خداباوری، عزم راسخ، مسئولیت پذیری و تعهد، ورود به موقع و بهنگام در عرصه‌های مختلف، التزام عملی به اعتقاد و گفتار خود و نهراسیدن از خطر در مسیر هدف را از جمله ویژگی‌های شهید مظلوم آیت الله بهشتی برشمرد و تأکید کرد: زوایای زندگی فردی و اجتماعی و نقش آفرینی‌های این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف اجتماعی، دینی، فرهنگی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه شهرکرد، یکی از مشکلات امروز کشور را لحظه‌نگری و غفلت از مقصد و هدف اصلی دانست و تصریح کرد: این روحیه هرگز با ویژگی‌های شهید بهشتی سازگار نیست و اگر می‌خواهیم ایشان را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم، باید با عزم راسخ و اراده جدی به سمت مقصد و هدف اصلی حرکت کنیم.

وی در ادامه، اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌ها قضائی را قابل تقدیر دانست و گفت: آثار این اقدامات تا حدود قابل توجهی در جامعه دیده می‌شود و اگر تلاش دستگاه قضایی نبود، قطعاً جامعه با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: مردم تا حدود قابل توجهی به دستگاه قضائی کشور امید دارند و برای پیگیری حقوق خود به این دستگاه مراجعه می‌کنند که این نشان از آمادگی قابل توجه تشکیلات قضائی برای رسیدگی به مطالبات مردمی است.

نکونام یادآور شد: امّا علی‌رغم این اقدامات، دستگاه قضائی تا رسیدن به دستگاهی در تراز نظام جمهوری اسلامی و دستیابی به مقصد نهایی فاصله بسیار دارد که تحقق این امر مهم نیازمند عزم و اراده بیشتر است.

وی با اشاره به برخی مشکلات دستگاه قضایی از جمله کمبود نیرو و ... گفت: این کمبودها نباید مانع اجرای وظایف برای احقاق حقوق مردم شود.

نکونام، ایجاد امنیت برای احقاق حقوق تمام آحاد جامعه را یکی از وظایف مهم دستگاه قضائی برشمرد و افزود: باید به جایی برسیم که هر کس در هر نقطه کشور حقی از او ضایع شد، به آسانی و با دلی مملوّ از امید به عدالت و روان بودن کارها، به دستگاه قضایی پناه بیاورد و به حق خود برسد.

وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های مهم نظام جمهوری اسلامی آن است که افراد به حقوق خودشان برسند، بنابراین بکوشیم امنیت را برای دست‌یابی همگان به حقوق خود حاکم و فضای جامعه را برای مجرمان، متجاوزان و اخلال‌گران در نظم عمومی ناامن کنیم.

در ابتدای این نشست، سید عبدالله موسوی رئیس شورای قضائی چهارمحال و بختیاری، به بیان گزارشی از عملکرد دادگستری، سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان پرداخت.

اول تا هفتم تیرماه به عنوان «هفته قوه قضاییه» نامگذاری شده و هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در حادثه انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰، «روز قوه قضاییه» است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار