راه اندازی انجمن گردشگری ورزش دانشگاهی در سازمان امور دانشجویان

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان از راه اندازی انجمن گردشگری ورزش دانشگاهی در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توسعه صنعت گردشگری از اولویت های اساسی دولت یازدهم بوده که در این عرصه اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان نیز با توجه به رویکرد شکوفایی شخصیت های علمی، ورزشی و شناخت توانمندی ها و ظرفیت های ورزش دانشگاه ها، با هدف ایجاد نهضت اشتغال زایی و کارآفرینی برای دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در سطح کشور (با نگاه برنامه توسعه کشوری) انجمن گردشگری ورزش دانشگاهی را راه اندازی کرد.

محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره انجمن گردشگری ورزش دانشگاهی گفت: در بحث صنایع گردشگری ورزشی یکی از بزرگترین صنعت‌ها ورزش است. با بسترسازی و حمایت های وزارت علوم و اهتمام و همیاری تمام دانشگاه ها امیدواریم از این صنعت سبز و پر منفعت در جهت توسعه و رشد علمی ورزشی و خود اتکایی دانشگاه ها حداکثر بهره مندی را داشته باشیم.

وی افزود: هرچند که برخی دانشگاه ها به صورت جسته و گریخته روی این موضوع کار کردند اما در سازمان امور دانشجویان آنطور که باید و شاید به این مسئله پرداخت نشده و کار جدی صورت نگرفته است.

پورکیانی بیان کرد: این بهترین فرصت است تا در قبال توسعه ورزش موضوع آشنایی دانشجویان با اماکن جغرافیایی مختلف کشور و معرفی آنها به سایر کشورها مد نظر قرار گیرد. 

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی دفتری تحت عنوان دفتر فرهنگ ( آشنایی با فرهنگ، سنن و آداب اقوام مختلف)، گردشگری (آشنایی با اماکن جغرافیایی) و ورزش داریم که نشان از ارتباط این سه مقوله با یکدیگر است. بعنوان مثال کویرنوردی از جمله ورزش‌هایی است که هر سه مقوله فوق را در یک مجموعه با هم دارد.

وی با اشاره به موضوع اشتغالی زایی ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلان وزارت علوم و مورد 
توجه مسئولان، موضوع اشتغال‌زایی است، از این رو آموزش برخی دانشجویان و علاقه‌مندان با این موضوع می تواند موثر باشد.

پورکیانی اعلام کرد: در این مرحله انجمن گردشگری ورزش در سطح اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی است و بعد از آن ارتباطمان با دانشگاه‌ها را داریم.

وی یادآور شد: هرچند این انجمن بصورت موردی در برخی دانشگاه‌ها تشکیل شده اما برای نظم و نظام بیشتر، چنین انجمنی در سازمان امور دانشجویان ایجاد شد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار