قم؛

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در آخرین روز ماه مبارک رمضان

محفل انس با قرآن کریم همزمان با آخرین مراسم اختتامیه ترتیل‌خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ملی و بین‌المللی در مسجد مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در آخرین روز ماه مبارک رمضان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام سجاد نیکخو، مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: محفل انس با قرآن کریم در آخرین روز ماه مبارک رمضان (مصادف با 15 تیر) و همزمان با مراسم اختتامیه ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که آئین جزء‌خوانی قرآن کریم هر روز در ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: مراسم ترتیل‌خوانی مسجد مقدس جمکران در روز 29 ماه مبارک رمضان (مصادف با 15 تیر) پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی از ساعت 14 آغاز می‌شود.

حجت الاسلام نیکخو تصریح کرد: اختتامیه مراسم ترتیل‌خوانی مسجد مقدس جمکران در روز 29 ماه مبارک رمضان (مصادف با 15 تیر) از ساعت 14 الی 16 و سی دقیقه برگزار می‌شود و جزء 29 و 30 در این روز قرائت می‌شود.

 وی یادآور شد: محفل انس با قرآن کریم پس از مراسم ترتیل‌خوانی در ساعت 16 و سی دقیقه با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی برگزار می‌شود و سیدمحمد کرمانی، قاری برجسته بین المللی به قرائت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازد.

 مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران افزود: در مراسم اختتامیه ترتیل‌خوانی قرآن کریم، قرعه‌کشی برگزیدگان مسابقه «یک جرعه از نور» که در ایام ماه مبارک رمضان ویژه شرکت کنندگان در مراسم ترتیل‌خوانی برگزار شد، صورت می‌گیرد.

 حجت الاسلام نیکخو یادآور شد: مسابقه «یک جرعه از نور» حاوی سوالاتی مربوط به تفسیر آیات هر جزء بود که توسط کارشناس تفسیر در آئین ترتیل‌خوانی تبیین می‌شد و این مسابقه هر روز در بین شرکت‌کنندگان در مراسم ترتیل‌خوانی توزیع می‌شد.

وی با بیان این که شرکت کنندگان در مراسم ترتیل‌خوانی استقبال زیادی از مسابقه «یک جرعه از نور» داشتند، گفت: با توجه به این که شرکت‌کنندگان در مراسم ترتیل‌خوانی در مناسبت‌های ویژه و ایام خاص از جمله روزهای سه‌شنبه، جمعه و ... حضور گسترده‌ای در مسجد داشتند، میزان برگه‌های مسابقه «یک جرعه از نور» که میان زائران توزیع می‌شد، از 350 الی 800 برگه مسابقه متفاوت بود.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: در این مراسم، به 10 نفر از برگزیدگان مسابقه «یک جرعه از نور» جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار