اصفهان؛

مشخص شدن بیش از 90 درصد مصارف زاینده رود

بیش از 90 درصد منابع و مصارف رودخانه ی زاینده رود مشخص شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استانداراصفهان در دیدار با انجمن ملی حمایت از رودخانه ی زاینده رود  گفت: در رودخانه ی زاینده رود بیش از 90 درصد منابع و مصارف مشخص  شده  و آب مورد نیاز به بخش  صنعت، شرب و کشاورزی تخصیص یافت و تا آخر شهریورماه ، حق آبه ی تک تک روستاها هم تعیین می شود.
رسول زرگرپور اجرایی نشدن الگوی کشت در حوضه ی آبریز زاینده رود و کندی عملیات اجرایی طرح سد و سامانه ی بهشت آباد را از مشکلات طرح  9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود برشمرد.
طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در سال 93 با هدف هماهنگی و اعمال مدیریت واحد بر این حوضه آبریز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها به تصویب شورای آب کشور رسید که از نظر دولت مهمترین و اصلی ترین طرح برای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود است و باید با اولویت پیگیری شود.
اعضای انجمن ملی حمایت از رودخانه ی زاینده رود که از مدیران با سابقه ی استان هستند، با طرح مسائل و دغدغه های خود در خصوص زاینده رود برای هرگونه همکاری با مدیریت استان اعلام آمادگی کردند. 
استان اصفهان جز  چهار استان خشک کشور از نظر میزان بارش قرار گرفته  و میزان بارش در شرق استان 80 درصد، در شهر اصفهان 50درصد و در سرشاخه های رودخانه ی زاینده رود 25 درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار