در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

حکیمی پور: قالیباف در حد یک وزیر اختیار دارد/ باید سقف معاملات شهردار را کاهش داد

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهردار تهران در حد یک وزیر اختیار دارد به همین دلیل باید سقف معاملات شهردار تهران را کاهش داد.

حکیمی پور: قالیباف در حد یک وزیر اختیار دارد/ باید سقف معاملات شهردار را کاهش داد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد حکیمی‌پور رئیس کمیته میراث شورای اسلامی  در حاشیه دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به طرح کاهش سقف اختیارات معاملات شهردار تهران، اظهار داشت: 22 تن از اعضای شورای شهر در این طرح درخواست کردند که باید بازنگری در خصوص اختیارات شهردار انجام شود.

وی با بیان اینکه اختیارات قانونی شهرداری برای معاملات سقف دارد، افزود: در گذشته این اختیارات افزایش پیدا کرده به همین منظور برای تسیهل در خصوص این موضوع باید اختیارات مالی شهردار و معاونانش که بیش از قانون، از شورا گرفته شده را کاهش داد.

رئیس کمیته میراث شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شورا از اختیارات قانونی خود به شهرداری اختیار داده است، تصریح کرد: باید این اختیار از شهرداری گرفته شود چرا که در کنترل عملیات مالی شفافیت وجود ندارد.

حکیمی‌پور با بیان اینکه شورا موضوعات مالی را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: نمی‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که روند امور رو به بهبود بوده و همچنین در برخی از بخش‌های مالی حسن انجام  وجود دارد.

وی اضافه کرد: باید در خصوص اختیارات شهرداری تجدید نظر شود چرا که در حال حاضر برخی از معاملات شهرداری از سقف قانونی بالاتر است و به شورا هم نمی‌آید.

رئیس کمیته میراث شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زمانی که شورا به شهرداری اختیاراتی می‌دهد باید گزارش‌های شفافی هم از شهرداری دریافت کند، گفت: در حال حاضر شورا از شهرداری گزارش شفاف ندارد و گزارش تلفیق سال 90  با ابهاماتی روبرو است.

حکیمی‌پور با بیان اینکه شورا از بر طرف شدن برخی از ابهامات تلفیق بودجه بی خبر است، یادآور شد: در خصوص این موضوع نامه‌ای فرستادیم اما پاسخی دریافت نکردیم چرا که شهرداری قضیه را طول می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید مدافع حقوق مردم باشند، تصریح کرد: در قبل از انقلاب سقف اختیارات بالای 10 هزار تومان بود و شهرداری برای خرید مرگ موش هم از شورا مجوز می‌گرفت اما در حال حاضر سقف اختیارات بسیار بالا رفته در حالی که شهردار تهران در حد یک وزیر اختیار دارد.

رئیس کمیته میراث شورای اسلامی با اشاره به فروش زمین فرمانیه و غیره، افزود: همه این اختیارات داده شده به شهرداری از سقف بالاتر بوده در حالی که شهرداری بدون اطلاع شورا زمین سه هکتاری سردخانه تهران واقع در میدان بهمن را فروخته در حالی که این یک میراث و یادگار برای تهران قدیم بود و نباید فروخته می‌شد.

حکیمی پور اضافه کرد: در حال حاضر تاسیسات و تجهیزات این سردخانه در حال انتقال است و شورا از این موضوع بی خبر بوده و نمی‌داند که به چه قیمتی زمین فروخته شده است.

وی با بیان اینکه معاملات شهرداری تهران از این به بعد باید به صحن شورا بیاید و برای آن سقف قانونی تعیین شود، تأکید کرد: اگر شهردار برای موضوعی اختیار می‌‌خواهد باید به شورا بیاید و در خصوص آن موضوع توضیحاتی را ارائه کند.

حکیمی پور با اشاره به طرح یک فوریتی که اعضای شورا آن را امضا کرده‌اند، گفت: باید این طرح  بررسی شود چرا که شفافیت مالی در شهرداری وجود ندارد در حالی که برای آن بارها نامه کتبی فرستاده‌ایم.

رئیس کمیته میراث شورای اسلامی به موضوع پیگیری حقوق اعضای شورای شهر اشاره کرد و افزود: رسیدگی به این موضوع وظیفه هیئت رئیسه است.

حکیمی پور در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از اعضای شورای شهر عزم جدی برای افشای حقوق های خود ندارند، گفت: هر کس باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار