در جلسه شورای شهرتهران مطرح شد؛

چمران: ایستگاه راه آهن تنها باید کارکرد ایستگاهی داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث‌های که در خصوص راه آهن مطرح می‌شود درست است اما ایستگاه راه آهن باید کارکرد ایستگاهی داشته باشد و باقی موارد از راه آهن خارج شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به اظهارات پشمچی‌زاده معاون شهر سازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: بحث‌هایی که در خصوص راه آهن مطرح می‌شود درست است اما ایستگاه راه آهن باید کارکرد ایستگاهی داشته باشد و باقی موارد از راه آهن خارج شود.

وی افزود: نباید به زمینی که شرایط تحتانی آن خطوط ریلی است به عنوان یک زمین بکر نگاه کنیم.

سلیمی شهردار منطقه 18 در ادامه با بیان اینکه اکثر تقاطع‌های رو گذر و زیر گذر در منطقه 18 ساماندهی نشده‌اند، گفت: به همین منظور امکان نور پردازی برای آنها وجود ندارد.

شهردار منطقه 18 با بیان اینکه در حال حاضر شبکه‌های جمع آوری آب‌های سطحی منطقه 18 با مشکلاتی روبرو هستند، افزود: مسیر تهران- تبریز و تهران- اهواز جزو زیر مسیرهای هستند که در اکثر مواقع زیر گذرهای ما را دچار مشکلاتی می‌کنند.

سلیمی اضافه کرد: در بیشتر مواقع به دلیل یک طرفه بودن مسیرهای منطقه 18 درگیری و چاقو کشی بین افراد روی می‌دهد، به همین منظور ما به دنبال حل این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه شبکه‌های ما به هم پیوسته نیستند، یادآور شد: شبکه‌ها را باید به هم متصل کنیم چرا که در بیشتر مواقع کارهای عمرانی این منطقه به دلیل مشکلات باید با هماهنگی شرکت راه آهن انجام شود.

سلیمی اضافه کرد: دوستان راه آهن که علیه نیروهای عمرانی شهرداری حکم قضایی صادر کرده‌اند در حالی که ما درخواست‌های مکرر مردم را به منظور جمع آوری آبهای انباشته شده در این زیر گذرها را داریم.

وی با اشاره به هواکش‌هایی که شرکت راه آهن برای تخلیه آلودگی در این زیر گذرها نصب کرده است، گفت: شهروندان از سر و صدای این هواکش‌ها و آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنند بسیار ناراضی و خواستار بر طرف کردن آن هستند.

عباسی شهردار منطقه 17 با اشاره به مشکلاتی که خطوط ریلی راه آهن برای منطقه 17 به وجود آورده‌اند، بیان داشت: نیازی به تجاری سازی این محدوده نداریم به این منظور که قابلیتی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مشاور یک پیش فرض با پوسته تجاری برای منطقه 17 طراحی کرده است، افزود: ما نیازی به این پوسته تجاری نداریم و به دنبال آن هم نیستیم.

شهردار منطقه 17 با تأکید بر اینکه خطوط ریلی راه آهن مشکلاتی را به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای  منطقه 17 به وجود آورده‌اند، گفت: زمین‌ها برای شرکت راه آهن باشد اما به ما اجازه دهند آنها را ساماندهی کنیم.

عباسی اضافه کرد: بنده از شهردار تهران اجازه گرفتم که اگر کاری در خصوص ساماندهی زمین‌های راه انجام دادیم آن را به نام راه آهن تمام کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار