روایت شهیدی که پیکر وی 45 روز زیر آفتاب آزرده شده بود

امام جمعه پردیس گفت: چون منطقه خان‌طومان در اشغال داعشی‌ها بود، پیکر مطهر شهید محمدرسول حیدری حدود 45 روز زیر آفتاب آزرده شده بود که بعد از آزادسازی این منطقه به کشور منتقل شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی در حاشیه آیین تشییع پیکر مطهر محمدرسول حیدری، شهید 17 ساله مدافع حرم با حضور پرشور مردم در بومهن در خصوص این شهید اظهار داشت: عطر و بوی شهادت و شهدا خاص است و فضای شهر و منطقه را معطر و نورانی می‌کند.
 
وی افزود: مدتی بود فاصله‌ای بین هشت سال دفاع مقدس و بعضی مناسب‌های دیگر افتاده بود؛ اما طی یک تا دو سال اخیر شهدای بزرگوار مدافع حرم حال و هوای خاصی به کشور ما داده‌اند.
 
توسلی ادامه داد: در شهرستان پردیس و شهر بومهن نیز امروز تشییع پیکر این شهید صورت گرفت و شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون با خصوصیات خاصی امروز در شهرستان پردیس تشییع و در بومهن به خاک سپرده شد.
 
امام جمعه پردیس تصریح کرد: از خصوصیات این شهید همین بس که 17 سال بیشتر نداشته و فیض این شهید بیشتر شده برای اینکه پدر، دایی و پنج نفر از اعضای خانواده وی در درگیری‌های گروه‌های تکفیری در افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.
 
وی افزود: این شهید جز مادر کس دیگری را از بستگان خود نداشت و مدتی در سوریه مشغول جنگ با داعشیان تکفیری بوده است و در جریان حمله تکفیری‌ها در شهر خان‌طومان به شهادت رسید.
 
توسلی ادامه داد: متأسفانه چون منطقه در اشغال داعشی‌ها بوده، بدن این شهید حدود 45 روز در شهر و زیر آفتاب بسیار آزرده شده بود که بعد از آزادسازی این منطقه، پیکر مطهر وی به کشور منتقل شد و امروز هم با استقبال گسترده مسؤولان، طبقات مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، بسیجیان و... در کنار بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان مطهر (ع) شهر بومهن و در کنار باقی شهدا به خاک سپرده شد.
 
امام جمعه پردیس افزود: این حضور نشانگر این است که مردم ولایتمدار ما هیچ فرقی بین شهدا قائل نیستند و نسبت به آن‌ها احساس دین می‌کنند؛ زیرا شهدا متعلق به شهر، طبقه و نژاد خاصی نیستند و مربوط به اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) هستند و برای همین مردم با تمام وجود حضور پیدا کردند.
 
وی تصریح کرد: دفاع از مکتب اهل‌بیت (ع) وظیفه تمام شیعیان و محبان امیرالمؤمنین (ع) دارند و دفاع از حرم برای تمام کسانی که عشق اهل‌بیت (ع) را دارند، برای همه ما یک فریضه و امری واجب است. 

روایت شهیدی که پیکر وی 45 روز زیر آفتاب آزرده شده بود

روایت شهیدی که پیکر وی 45 روز زیر آفتاب آزرده شده بود


 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.