مشهد؛

ورزش ابزاری قدرتمند برای توانمندسازی دانشجویان

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: ورزش ابزاری قدرتمند برای توانمندسازی دانشجویان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ پورکیانی در آیین افتتاحیه المپیاد سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور در دانشگاه فردوسی با بیان اینکه فرصت حضور در مشهد برای برگزاری سیزدهمین دوره المپیاد هدیه ارزشمندی برای دانشجویان است اظهار کرد: دانشجویان با حضور در این رقابت‌ها علاوه بر فرصت زیارت امام رضا (ع) می‌توانند به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تهذیب، تحصیل و ورزش عمل کنند.

وی افزود:‌ این رقابت‌ها با نگاهی بر فضیلت دو بال ارزشمند قدرت جسمانی و قدرت فکری برگزار شده و در آن سعی کرده‌ایم با خلق فرصت‌هایی برای رقابت بین دانشجویان لحظات شادی را برای آنان رقم زنیم.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم اظهار داشت: ورزش ابزار قدرتمند توانمندسازی دانشجویان است و هیچ پدیده‌ای مانند این المپیاد نمی‌تواند دانشجویان را کنار یکدیگر جمع کند و روحیه جوانمردانه و احترام را بین آنان تقویت نماید.

پور کیایی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و فرهنگ ایرانی عنوان کرد: زن ستون خانواده و ورزش ستون جامعه‌ای سالم است. جامعه ای که در آن بانوان ورزشکار حضور داشته باشند احساس صلح و سلامت در آن موج می‌زند.

وی با بیان اینکه توجه به ورزش بانوان یکی از رویکردهای اصلی وزارت علوم است گفت: همواره ورزش بانوان مورد توجه ما بوده است. با این حال دختران دانشجو علاوه بر عرصه‌های علمی و فرهنگی در حوزه ورزش نیز حضور ارزنده‌ای داشته و توانسته‌اند با رعایت حجاب اسلامی الگویی سرافراز از زن مسلمان را در جهان به نمایش بگذارند.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم اظهار کرد: انتظار می‌رود دانشجویان در این المپیاد رفاقت را بر رقابت ترجیح دهند تا بتوانیم سیزدهمین دوره از این المپیاد با حضور بیش از 2100 شرکت کننده در بخش دختران در 8 رشته را به خوبی برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با بیان این‌که ورزش دانشگاهی ورزش فرهیختگان است اظهار کرد: اخلاق و ایثار شرط فرهیختگی است و آن چه که از قهرمانی مهم تر است رعایت اصول اخلاقی و انسانی است.

‌کافی افزود: دانشجویان باید بدانند که حتی در صورت عدم توفیق در رقابت‌ها باز هم قهرمان به شمار می‌آیند، چون در تابستان از اوقات فراغت خود چشم پوشیده و به ورزش پرداختند.

وی ادامه داد: آنچه که این دوره از المپیاد را متمایز می‌کند معنویت شهر مشهد و مرقد امام رضا(ع) است و این‌که در این دوره سعی شده از دانش فناوری اطلاعات برای اطلاع‌رسانی، تغذیه و اسکان میهمانان بهره‌برداری شود.

رییس دانشگاه فردوسی گفت: برگزاری همه رقابت‌ها در دهکده بازی‌ها در دانشگاه فردوسی و تمرکز و هماهنگی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در برگزاری این دوره از المپیاد در کنار مدیران برگزارکننده آن را متمایز کرده است.

همچنین در این مراسم پیام دکتر فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور توسط دکتر صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم قرائت شد.

قرائت سوگندنامه ورزشی سیزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان، اجرای نمایش تازیانه بهرام، اجرای موسیقی توسط گروه سنتی شمس ، مراسم نور افشانی و برافروختن مشعل المپیاد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.