کرمان؛

احقاق حقوق شهروندی ماموریت قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:اهداف هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی نیز در راستای احیای حقوق شهروندی به عنوان نقش ذاتی قوه قضائیه است.

احقاق حقوق شهروندی ماموریت قوه قضائیه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا بهاعلام روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد در نشست هیات نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان افزود: مقامات قضایی استان کرمان در سه ماهه نخست سال جاری 301 مورد بازدید از زندان ها، بازداشتگاه ها و نیز مراجع انتظامی را در کارنامه خود ثبت کرده اند.
وی اظهار کرد: اعضاء هیات بازرسی کرمان ماهانه با انجام نظارت و بازرسی های 5 گانه، تمام امور مربوط به مراجع قضائی و انتظامی، زندان و بازداشتگاه های ثلاثه این استان را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد که این بازدیدها در راستای رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت این بخش نقش بسزایی دارد.

موحد با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها بیان کرد: انعکاس عملکرد هیات نظارت و بازرسی استان کرمان در احیای حقوق شهروندی توسط رسانه های عمومی در پیشبرد اهداف این هیات و جلب رضایت عمومی تاثیر گذار است.

موحد تصریح کرد: اعضا هیات بازرسی قوه قضاییه باید در اجرای وظایف محوله و نظارت قاطع و دقیق بر حسن اجرای قانون نظارت داشته باشند تا از هر گونه تضییع حقوق شهروندان جلوگیری شود.
 رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اقدامات هیات نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی باید در راستای تسهیل امور نظارت و بازرسی و همچنین جمع آوری گزارشات و شکوائیه های مردمی و پیگیری تا حصول نتیجه ساماندهی شود.

وی ادامه داد: سامانه ای برای وصول این قبیل موارد در همین راستا در پورتال دادگستری استان کرمان راه اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه به منظور ثبت، تدوین و آماده سازی فرم های هیات نظارت و بازرسی استان کرمان و همچنین جمع آوری گزارش ها، ثبت، ارجاع و پیگیری آنها تا حصول نتیجه ایجاد شده است.

موحد بر برنامه ریزی به منظور حضور مستمر قضات محاکم و دادسراها در بازدید از زندان ها و بازداشتگاه های مراجع انتظامی استان کرمان در راستای جلوگیری از نقض قانون و حقوق شهروندی تاکید کرد.

وی گفت: یک رابط از طرف هیات نظارت در تمام حوزه های قضایی استان کرمان در راستای نظارت بر حسن اجرای وظایف مربوط به حقوق شهروندی مشغول به فعالیت است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.