کارگردان فیلم «قیچی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دغدغه فیلمساز امروز مسائل حاشیه‌ای است

تا زمانی که دغدغه فیلمساز مسائل حاشیه‌ای باشد، الگوی مناسبی را انتخاب نکند و به خاطر فشار تهیه‌کننده از مجموعه قواعد فیلمسازی دوری کند، ذره ذره به سمتی می‌رود که الان شاهد آن هستیم.

کریم لک‌زاده کارگردان سینما که این روزها فیلم «قیچی» را در بخش هنر و تجربه اکران کرده، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص استفاده از لوکیشن‌های ناب و دست نخورده‌ای مانند «قیچی» در فیلم‌هایی که در سینما ساخته می شود و خارج شدن از فضای آپارتمانی و لوکیشن‌های تکراری بیان کرد: این مسئله‌ای است که نمی‌توان در مورد آن کاری کرد؛ چون باید درون فیلمساز اتفاق بیفتد و تا زمانی که دغدغه فیلمساز مسائل حاشیه‌ای باشد، الگوی مناسبی را انتخاب نکند و به خاطر فشار تهیه‌کننده از مجموعه قواعد فیلمسازی دوری کند، ذره ذره به سمتی می‌رود که الان شاهد آن هستیم.

وی افزود: در شرایط ایده آل همه فیلمسازان تمایل به ساخت فیلمی یونیک دارند اما بنا به دلایلی آنقدر از این طرف و آن طرف آن می زنند که چیزی از آن باقی نمی‌ماند و هیچ کاری هم نمی‌توان کرد؛ یعنی وقتی فیلم‌ها یکسان می‌شوند، مشخص خواهد شد کسانی که فیلمساز را کنترل می‌کنند، یکسان هستند. مگر اینکه قوانینی که فیلمساز را تحت کنترل قرار می دهد تغییر کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ساخت فیلم بعدی به سراغ اثری تجربی می‌روید گفت: این مسئله‌ای نیست که من بتوانم راجع به آن فکر کنم. به این جهت که قابل برنامه‌ریزی نیست اما به طور قطع فیلم بعدی هم در این حال و هوا تولید می‌شود که الان در تلاش برای گرفتن پروانه ساخت آن هستیم.

لک زاده درباره جایگاه «قیچی» در زندگی هنری‌اش چنین گفت: فارغ از اینکه شاید فیلم کاملی نباشد اما برای من بسیار مهم و دوست داشتنی است؛ چون سراسر تجربه و کشف و شهود بود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار