اهواز؛

سهم 5درصدی بانوان در اهداءخون

مدیرکل انتقال خون خوزستان ، سهم بانوان استان را در اهدا خون تنها پنج درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل پایگاه منطقه ای آموزشی انتقال خون خوزستان گفت: بیش از 95 درصد اهداکنندگان خون در استان مرد هستند و تنها حدود پنج درصد را زنان تشکیل می دهند.

عبدالحسین قاسم زاده اظهار کرد: با توجه به آمار پائین اهداکنندگان باید مجامع زنان برای اهدای خون تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته آمار اهدای خون مرد و زن نزدیک به یکدیگر است و شاید وجود باورهای غلط در خصوص اهدای خون، یکی از دلایل تمایل کم زنان برای اهدای خون در استان و حتی کشور است.

قاسم زاده ادامه داد: زنان در سال حداقل سه بار و مردان چهار بار می توانند اهداکننده خون باشند اما متاسفانه آمار اهدای خون در زنان پایین است.

مدیرکل پایگاه منطقه ای آموزشی انتقال خون خوزستان تصریح کرد: 50 درصد جامعه ما را زنان تشکیل می دهند و باید اهدای خون در برخی استان ها از جمله کردستان با بیش از 30 درصد اهدا کننده زن را در خوزستان الگو قرار دهیم.

مدیرکل پایگاه منطقه ای آموزشی انتقال خون گفت: استان خوزستان سالانه 120 هزار واحد خونی دریافت می کند و 260 هزار فرآورده خونی تهیه و در بیمارستان های استان توزیع می شود.
قاسم زاده اضافه کرد: خون، پایه تولید بسیاری از داروهای مهم برای بیماران سخت درمان و یا زنان با مشکل ناسازگاری گروه خونی با نوزاد تهیه می شود.

به گفته وی بیشترین سن برای اهدا بالای 63 سال و کمترین سن 17 سال است ضمن آنکه اهدا کنندگان خوزستان در رده سنی 20 تا 40 سال قرار دارند.

هم اکنون 13 پایگاه انتقال خون در خوزستان فعال بوده که از این تعداد سه پایگاه در اهواز مستقر هستند.

انتهای پیام /و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار