فاکس نیوز گزارش داد:

آیا ترامپ موجب پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا خواهد شد؟

فاکس نیوز در مطلبی به بررسی احتمال موفقیت دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاکس‌نیوز در مطلبی نوشت: سال 1994 برای جمهوری‌خواهان سرنوشت‌ساز بوده است. در این سال، جمهوری‌خواهان برای نخستین بار در 8 سال قبل از آن، توانستند اکثریت کرسی‌های مجلس سنا را تصاحب کنند. آن‌ها همچنین در مجلس نمایندگان با به دست آوردن 54 کرسی، برای نخستین بار پس از سال 1952 توانستند نفوذ خود را افزایش دهند. این مسئله توانست عوامل بسیاری را برای اعضای این حزب مساعد کند.

به عنوان مثال، جمهوری‌خواهان توانستند بیل کلینتون – رئیس جمهور اسبق آمریکا – را به عنوان فردی که تنها برای پیشبرد اهداف خود از مالیات مردم آمریکا استفاده می‌کند، معرفی کنند.

در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 1994، هیچ فردی نمی‌توانست تصور کند که طی چند هفته آینده قدرت به یکباره به کدام سو حرکت خواهد کرد.

حال در سال 2016، این مسئله نیز صدق می‌کند. اکنون پرسش‌هایی درباره آینده قانونگذاران جمهوری‌خواه در صورتی که دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – پیروز نشود، مطرح شده است.

از سال گذشته میلادی که تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد، مشخص بود موضع جمهوری‌خواهان در سنا، تنها حفظ تعداد کرسی‌های خود خواهد بود. 

اما این مسئله درباره مجلس نمایندگان متفاوت است. دموکرات‌ها همواره در اتخاذ راهبردی برای به حاشیه راندن جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان با چالش روبرو بوده اند. این در حالی است که در انتخابات امسال، دموکرات‌‌‌ها آرزو داشتند افرادی مانند ترامپ و یا تد کروز به عنوان نامزد انتخاب شوند. زیرا آن‌ها می‌دانستند این کاندیدا‌ها تا حدی جنجالی شوند که در انتخابات مجلس نیز به پیروزی دموکرات‌ها کمک کنند.

حال، دموکرات‌ها به آرزوی خود رسیدند؛ اما این امر همچنان درباره نتیجه انتخابات مجلس آمریکا که در پاییز امسال برگزار خواهد شد، نمی‌تواند پیش‌بینی کند.

در سال 2014، جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان توانستند 247 کرسی را از آن خود کنند. این امر از سال 1928 برای آن‌ها بی‌سابقه بوده است. سرشماری سال 2014 و نظرسنجی‌های پس از آن نشان می‌دهد طرفداران جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها برتری دارند.

در انتهای این مطلب آمده است: اما آمار و ارقام نشان می‌دهند احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا – همانند پیروزی جمهوری‌خواهان در سال 1994 --  اندک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار