مشهد؛

صعود به قله لنین قرقیزستان توسط هیمالیانورد نیشابوری

علی رضا نوروزی پدیده کوهنوردی ایران با صعود به قله لنین رکورد صعود ۴ قله کمونیزم، کورژنفسکایا، خانتانگری و لنین راشکست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رییس اداره ورزش وجوانان نیشابور گفت: علیرضا نوروزی پدیده کوهنوردی ایران معروف به پلنگ برفی نیشابور که پروژه قلل ۷۰۰۰ متری را از سال گذشته آغاز کرده‌، سال گذشته با صعود انفرادی قلل کمونیزم و کورژنفسکایا و امسال با صعود قلل خانتانگری و لنین تنها ایرانی است که طی مدت زمان اندک یک‌ساله ۴ قله ۷۰۰۰ منطقه پامیر را به اتمام رسانده‌است.

صعود به قله لنین قرقیزستان توسط هیمالیانورد نیشابوری

محمد ابراهیم امینی افزود:این کوهنورد با توجه به شرایط نامساعد قله پوبدا (پنجمین قله این پروژه) از نظر بارش های نامنظم و سنگین نتوانست در برنامه زمان‌بندی اعلام شده صعودبه روی قله پوبدا را به سرانجام برساند.

وی گفت:از آنجایی که یکی از اهداف والای اداره ورزش وجوانان نیشابور حمایت از ورزش بین المللی است، که این صعود در صدرکار امسال قرار گرفت و زمان آن فرا رسیده تا نسل جدید که تاکنون در اینگونه صعودها شرکت نداشته‌اند، ولی از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی به حد قابل قبولی رسیده‌اند، تلاش خود را در اینگونه صعودها بیازمایند.

صعود به قله لنین قرقیزستان توسط هیمالیانورد نیشابوری

رییس اداره ورزش وجوانان نیشابور تصریح کرد: مراسم استقبال وتجلیل ازاین هیمالیانورد نیشابوری با حضور مسئولین ، ورزشکاران ومردم قهرمان پرورنیشابور روز چهارشنبه 3شهریور 95 ساعت 30/17 عصر در محل فرهنگسرای وکیلی نیشابور برگزار خواهد می شود.

انتهای پیام//ا.س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار