مشهد؛

جوان نیشابوری رکورد دار فتح قله های رفیع جهان

علیرضا نوروزی کوهنورد رکوردار ایرانی که به 4 قله رفیع جهان کورژنفسکایا، کمونیزم، خانتانگری و لنین صعود کرده است، با استقبال باشکوه مردم نیشابور روبروشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ابراهیم امینی، رئيس اداره ورزش و جوانان نیشابور در مراسم استقبال از این جوان نیشابوری فرهنگسرای وکیلی نیشابور اظهار کرد: صعود به چهار قله هفت هزار متري ايشان، كه معادل نقره و برنز آسيا است، چون ایشان رکورد دار صعود به این چهار قله جهانی هستند.  
امینی خاطر نشان کرد: با تمام مشكلات و مخاطرات که همه از ان اگاه هستیم این جوان نیشابوری به صورت انفرادي به قلل کورژنفسکایا،کمونیزم، خانتانگری و لنین سعود کرده است.
علیرضا نوروزی، هیمالیا نورد نیشابوری تصریح کرد: من در  مرداد سال 94 توانستم به قله کورژنفسکایا در کشور تاجیکستان، از بیس کمپ تا قله به مدت 96 ساعت صعود کنم و قله کومونیزم را نیز در همین کشور در مدت 54 ساعت طی کردم که رکوردی برای جمهوری اسلامی ایران بود .
 نوروزی گفت: امسال با رفتن به کشور قرقیزستان توانستم قله مرتفع خانتانگری را در 70ساعت و قله مرتفع لنین را در 47 ساعت طی کنم.
 نوروزیافزود: امیدوارم بتوانم با حمایت های خانواده و همه ی مشوقانم، در آینده نزدیک قلل هشت هزارمتری را فتح کنم و افتخاری دیگری برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورم .
انتهای پیام// ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار