امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شعار ایران همچنان نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ آیت الله سید احمد خاتمی در آیین اختتامیه بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز پایگاه هوایی در اختیار روسیه قرار نداده و نخواهد داد، گفت: حضور هواپیماهای روسیه در ایران تنها برای سوخت گیری بوده که این هم امری رایج در دنیاست.

وی با اشاره به جنایات داعش و روند شکل گیری این گروه جنایتکار از سوی آمریکا برای جلوگیری از بیداری اسلامی در منطقه، تصریح کرد: شعار ایران همچنان نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه بحث پیرامون خصلت ها و ویژگی ها فرد انقلابی، تقوای سیاسی را یکی از این شاخصه ها بیان کرد و گفت: سیاست یک فرد انقلابی برگزفته از دیانت است و سیاستی که از دین خط بگیرد دارای تقوای الهی است.

خاتمی، با بیان اینکه نباید به بهانه حقوق های نامتعارف همه مدیران دلسوز و لایق را زیر سوال برد، اظهار داشت: اگر همه مسئولان و مدیران به یک چشم دیده شوند، از تقوای سیاسی به دور است بلکه باید واقعیت ها را به صورت منصفانه برای مردم بازگو کرد.

وی، تقوای دینی و سیاسی را مرز بین سیاست علوی و سیاست اموی عنوان و اضافه کرد: در تقوای سیاسی، عهد شکنی و مطلق گرایی وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران یکی دیگر از ویژگی افراد انقلابی را که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تأکید داشته اند، ساده زیستی دانست و افزود: امام و مقام معظم رهبری مظهر ساده زیستی هستند.

خاتمی، حقوق های نامتعارف را سرریز اشرافی گری در جامعه دانست که بر خلاف ارزش های ساده زیستی و انقلابی بودن است.

وی با تأکید بر اینکه برقراری قسط و عدالت اجتماعی روح نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسئول انقلابی و مدیر انقلابی باید پاسدار ارزش های ساده زیستی باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، روحیه استکبار ستیزی به عنوان یکی از دستورات روشن قرآن را از دیگر خصلت های انقلابی بودن برشمرد و با بیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی طاغوت زمان کنونی است تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا که با آرمان های انقلاب اسلامی گره خورده است، نباید در جامعه کمرنگ شود.

خاتمی، تلاش برای تربیت نسل مومن و انقلابی را دیگر شاخصه انقلابی بودن دانست و خواستار همت بیشتر آموزش و پرورش و دانشگاه ها در تربیت نسل جوان انقلابی و مومن شد.

وی در پایان اضافه کرد: پایبندی به حفظ استقلال سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یکی دیگر از ویژگی های انقلابی بودن است که مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید داشته اند.

بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با موضوع «جوان و سبک زندگی اسلامی» و «اسلام ناب و ضرورت و مفهوم انقلابی ماندن» به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و با حضور 14 نفر از اساتید و اندیشمندان دینی، از 5 مرداد در شهرکرد آغاز و تا دیروز اول شهریور ادامه یافت.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.