یاسوج؛

بهره مندی 215هزار نفر از خدمات بستری طرح تحول سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 215 هزار بیمار در این استان از مزایای خدمات بستری از ابتدای شروع طرح تحول سلامت در این استان بهره مند شده اند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا چمن روز گفت: این بیماران در بیمارستان های امام سجاد(ع)، شهید بهشتی شهر یاسوج، شهید رجایی شهر دوگنبدان و امام خمینی (ره) شهر دهدشت با پرداخت مبالغ بسیار ناچیز از خدمات درمانی برخوردار شدند.

وی با بیان این که در این طرح نرخ تعرفه پرداختی مردم از 37 درصد به کمتر از شش درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: طرح تحول سلامت هزینه های درمانی مردم را کاهش چشمگیری داد.

چمن ابراز کرد: نرخ مراجعه بیماران به استان های دیگر در کهگیلویه و بویراحمد که پیش از طرح تحول نظام سلامت 30 در هزار بیمار بود، اکنون به شش و نیم در یک هزار بیمار رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه های سنگین خرید کالاهای پزشکی، تامین آن برای بیمار در داخل بیمارستان یا خارج از بیمارستان با طرح زنجیره ارجاع در این طرح، تصریح کرد: این طرح نقش اثرگذاری در بهبود وضعیت سلامت به عنوان زیربنایی ترین مطالبه مردم دارد.

وی همچنین از انجام 17 هزار زایمان طبیعی رایگان از ابتدای طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

چمن بیان کرد: شاخص زایمان با جراحی سزارین که در سه سال اخیر 46درصد بود هم اکنون به 39درصد کاهش یافته است.

وی ابراز کرد:هم اکنون 98درصد از زایمان ها در کهگیلویه و بویراحمد به صورت بهداشتی و در مراکز درمانی انجام می شود.

چمن گفت:از ابتدای طرح تحول نظام سلامت 100 پزشک متخصص، 125 پرستار و 35 ماما به پرسنل مراکز درمانی این استان افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بهبود شاخص های سلامت و امید به زندگی دستاورد مهم دولت یازدهم به ویژه در مناطق محروم است.

طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال 93 در کشور آغاز شده است.

وی افزوده شدن 35 دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت های پزشکی، راه اندازی 16 پایگاه حاشیه شهرها با 100 هزار شهروند زیرپوشش از دیگر خدمات طرح تحول سلامت در این استان است.

وی بیان کرد: 414 هزار نفر درمناطق شهری و 311 هزار نفر در مناطق روستایی زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان این استان هستند.

چمن بیان کرد: هم اکنون 350 خانه بهداشت، 70 مرکز درمانی،380 پزشک عمومی،232 پزشک متخصص136 دندان پزشک، 800 تخت بیمارستانی دولتی 168 تخت مربوط به شرکت نفت و تامین اجتماعی و خصوصی به مردم خدمات رسانی می کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.