یاسوج؛

9500 انشعاب های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انشعاب های غیرمجاز از جمله مهمترین دلایل کم آبی در شهرهای مختلف این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی لدنی نژاد گفت: 9 هزار و 500 انشعاب غیرمجاز آب در این استان وجود دارد.

وی افزود: اوایل سال 94 تا خرداد 95 بیش از چهار هزار و 400 انشعاب غیرمجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد.

لدنی نژاد بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری و دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با انشعاب های غیرمجاز آب در این استان قاطعانه برخورد می کنند.

وی عنوان کرد: بیشترین انشعاب های غیرمجاز آب شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرهای یاسوج و مادوان است.

لدنی نژاد با اشاره به قطعی مکرر آب در یاسوج، ابراز داشت: یک حلقه چاه با خط انتقال در این شهر حفر و به مدار اضافه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل کم آبی مناطق تختی، عدل و تل زالی یاسوج با حفر این چاه برطرف می شود.

لدنی نژاد اظهار داشت: یک حلقه چاه جدید با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه نیز در شهر مادوان حفر شده است.

وی افزایش مصرف آب در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به حداکثر میزان خود را یادآور شد و افزود: مردم پایین دست یاسوج از آب آشامیدنی برای آبیاری درختان خود استفاده می کنند که همین مساله سبب افزایش مصرف آب در این شهر شده است.

لدنی نزاد بیان کرد: یکی از راهکارهای مهم برای رفع اساسی مشکل افزایش مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم استان و صرفه جویی در مصرف این مایه حیات است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که فرهنگ استفاده بهینه از آب در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه نشود با وجود ذخایر آبی فراوان در این استان مردم آن با مشکل کم آبی مواجه خواهند شد.

لدنی نژاد ابراز داشت: انتظار می رود که مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمامی ایام سال به ویژه فصول گرم با استفاده بهینه از آب حق دیگر مشترکان را ضایع نکنند.

بیش از 142 هزار مشترک آب و افزون بر 28 هزار مشترک فاضلاب در شهرهای 17 گانه کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.