نیویورکر گزارش داد:

چالش پیش روی ترامپ برای تغییر چهره خود در اذهان عمومی

نیویورکر در مطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به رقابت‌های تجاری تشبیه کرد و به مشکلات ترامپ در این زمینه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت نیویورکر در مطلبی نوشت: اگر بخواهیم رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا را به تجارت تشبیه کنیم، شرکت دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – به تازگی با مشکلات بسیاری روبرو شده است. سهام این شرکت در حال سقوط است و این امر، سرمایه گذاران را نگران کرده است. رقیب اصلی نیز، این شرکت را تولیدکننده کالاهایی توصیف می‌کند که در جامعه بذر نفرت و تعصب خواهد کاشت. از دیدگاه تجاری، تنها یک راه حل برای مشکل این شرکت وجود دارد: شرکت ترامپ باید نام خود را تغییر و در غالب شرکت جدیدی به کار خود ادامه دهد.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ از این راه حل مطلع است. وی در 10 روز اخیر اعضای تیم تبلیغاتی‌اش را تغییر داده است. از آن هنگام، لحن سخنان ترامپ نیز تغییر کرده است. وی در سخنرانی‌های اخیرش درباره گفته‌های پیشین خود که موجب نارضایتی عده بسیاری از آمریکایی‌ها شده بود، اظهار پشیمانی کرده است. ترامپ در یک نشست در نیویورک، با مقامات اسپانیایی‌زبان دیدار کرد. وی همچنین اشاره کرده است برنامه پیشنهادی خود برای اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی از آمریکا را تغییر خواهد داد.

این در حالی است که در چند روز اخیر، اقدامات ترامپ برای تغییر ماهیت شرکت خود با مشکلاتی روبرو بوده است. برخی از حامیان قدرمند ترامپ نیز از قطعی نبودن برنامه‌های وی درباره مسئله مهاجرت ابراز ناخرسندی کرده اند. به نظر می‌رسد ترامپ در اتخاذ تصمیم‌هایش تردید دارد.

در اوایل هفته گذشته، ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز درباره برنامه‌ای سخن گفت که با سیاست‌های دولت باراک اوباما– رئیس جمهور آمریکا – در مسئله مهاجرت، تفاوت چندانی ندارد. وی گفت: "کاری که اوباما کرد این بود که مهاجران زیادی را از کشور خارج کرد. با قوانین فعلی، بسیاری از مهاجران از کشور اخراج شده اند. من نیز همین کار را انجام خواهم داد." اما پس از آن، وی در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت در صورتی که دولت ترامپ تشکیل شود، مهاجران غیرقانونی باید پیش از اقدام برای دریافت شهروندی آمریکا، از این کشور خارج شوند.

مشکلاتی که این شرکت با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مشاوران تجاری آشنا است. در روند تغییر نام تجاری، همواره از یک سو نیاز فوری برای تغییر نظر مردم درباره یک برند و از سوی دیگر خطر از دست دادن مشتری‌های کنونی یک برند وجود دارد.

به باور نگارنده این مطلب، برای این‌که تغییر نام تجاری با موفقیت انجام شود 2 پیش شرط وجود دارد. نخست، تغییر رویه شرکت باید به صورتی باشد که غافلگیرکننده باشد و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. شرط دوم این است که تغییراتی که متوجه این شرکت می‌شوند باید باورکردنی باشند.

در ادامه این مطلب آمده است: هیچ فردی نمی‌تواند آن‌چه هست را انکار کند. ترامپ نیز هرچه تلاش کند نمی‌تواند چهره خود را در جامعه تغییر دهد. اما این بیان نمی‌کند که راه دیگری برای وی باقی نمانده است. تا چند روز گذشته، وی با سخنان جنجالی‌اش بسیاری از رای دهندگان – اقلیت‌های قومی و نژادی، جمهوری‌خواهان میانه‌رو و زنان -- را از خود دلسرد کرد. این در حالی است که وی برای شکست رقیبش هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – باید رای این افراد را به دست آورد.

از طرفی دیگر، ممکن است قصد ترامپ از سخنان جنجالی‌اش، شهرت بیشتر و جای گرفتن در میان افراد تندروی آمریکا باشد که می‌تواند برای وی یک سرمایه‌گذاری رسانه‌ای تلقی شود.

در صورتی که هدف ترامپ راهیابی به کاخ سفید باشد، وی باید در سیاست‌های مهاجرتی خود هرچه سریع‌تر تغییرات عمده‌ای اعمال کند. اما در صورتی که پیروزی در این رقابت برای ترامپ اولویت نخست نباشد، وی باید از نظرات جنجالی خود دفاع کند و خود را به مردم به عنوان یک محافظه‌کار بشناساند. اکنون، به نظر می‌رسد وی هر دو روش را پیش گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار