سوءاستفاده سیاسی ترامپ از کشته شدن یکی از بستگان نزدیک بسکتبالیست معروف آمریکایی

کشته شدن یک سیاه‌پوست دیگر در درگیری‌های خیابانی در آمریکا باعث سوءاستفاده سیاسی نامزد جمهوری‌خواهان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روز گذشته (شنبه) در ادامه تغییر مواضع خود سعی کرد از کشته شدن یکی از بستگان نزدیک «دیان وید» - ستاره سیاه‌پوست بسکتبال لیگ ان‌بی‌ای آمریکا – برای جلب حمایت رای‌دهندگان آفریقایی‌تبار استفاده کند اما این تلاش او بار دیگر حاشیه‌ساز شد.

«نیکی آلدریج» - 32 ساله و مادر 4 فرزند – روز جمعه در حالیکه در یکی از مناطق جنوبی شیکاگو مشغول حمل کالسکه کودکش بود در درگیری مسلحانه دو مرد جان خود را از دست داد. 

«دیان وید» بسکتبالیست معروف آمریکایی پس از انتشار خبر این حادثه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: "امروز یکی از بستگان نزدیک من قربانی یکی دیگر از موارد بی‌شمار خشونت با اسلحه شد و 4 کودک بی‌گناه بدون هیچ دلیلی مادر خود را برای همیشه از دست دادند."

صبح روز شنبه ترامپ در پاسخ به پست توییتری وید در حساب کاربری خود در حالیکه در املای نام این بسکتبالیست معروف لیگ ان‌بی‌ای دچار اشتباه شده بود، نوشت: "دیروز یکی از بستگان نزدیک دیان وید در حالیکه با فرزندش در خیابانهای شیکاگو در حال قدم زدن بود، به ضرب گلوله کشته شد." وی در ادامه پست توییتری خود از شهروندان آفریقایی‌تبار آمریکا خواست همانطورکه قبلاً نیز از آنها خواسته است برای اصلاح این وضع در انتخابات نوامبر به او رای دهند.

اما موج انتقادها از این پیغام توییتری ترامپ از سوی افرادی که معقتد بودند تنها قصد نامزد جمهوری‌خواهان از انتشار این پست سوءاستفاده انتخاباتی بوده است، به حدی بالا گرفت که ترامپ 3 ساعت پس از انتشار این پست مجبور شد آن را حذف کند. 

با این حال، ترامپ ساعاتی بعد مجدداً این پست را با املای صحیح نام کوچک دیان وید در حساب کاربری خود منتشر کرد تا شمار زیادی از کاربران توییتر این بار مواضع قبلی او درباره حمایت از قانون آزادی حمل سلاح در آمریکا را به او یادآوری کنند. 

«اریکا اسمگیلسکی» یکی از فعالان مدنی مخالف قانون آزادی حمل سلاح در آمریکا که دختر یکی از معلمانی است که در دسامبر 2012 در حادثه تیراندازی در مدرسه "سندی هوک" در ایالت کنتیکت کشته شد، در زیر پست توییتری ترامپ خطاب به او نوشت: "مادر من قربانی قانون آزادی حمل سلاح شد و نیکی آلدریج نیز مادر 4 کودک بود. با مواضعی که در گذشته داشته‌اید، اکنون چطور جرأت می‌کنید از درد و اندوه ما برای مقاصد انتخاباتی خود استفاده کنید؟"


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار